• danitra

Du som fick barn innan 23 års ålder!

Kallar du dig för "ung mamma", här på FL och/eller i vardagen?

Har du fått höra elaka kommentarer om din ålder som mamma?

Eller kommentarer överhuvudtaget?

• Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!
  • mama no1

Jag va precis 23 när jag födde min son, har aldrig fått höra något negativt...

• Elindahl

Jag blir 23 år i september och har en son som är 5 1/2 månad och jag kallar mig inte ung mamma.
    Inte hört någon speciel kommentar..

• Sicali

Nej på båda frågorna. Men så har jag heller aldrig sökt uppmärksamhet som ung mamma heller. Det känns mer som en del vill få kommentarer om det och själva gör det till en grej.

• Valkyriah

Fyllde 20 två månader efter sonens födelse och nej jag kallar mig inte "ung mamma" eftersom jag inte anser det är nödvändigt att tala om eller hat behov av att sätta mig i ett.fack.

Jag är som vilken mamma som helst och har antagligen därför blivit bemött som just det.

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • essamino

Jag fick barn när jag var 19 (är 20 nu)...och de flesta ser mig som ung mamma, fast jag känner mig inte som det..känner mig som att jag fick barn i en helt normal ålder. Skulle jag få första barnet efter 25 skulle jag tycka att jag var gammal:P

23 skulle jag kalla varken ungt eller gammalt..

Ja visst har jag fått höra dumma kommentarer som att
    - du vet väl att du inte kan festa nu?
    -Kan du verkligen ta hand om ett barn?
    - du blir fast med barnet i 18 år, tänk på det.

• Joanna81

Jag var 16 när jag fick första barnet. Vid 23 hade jag 4 Visst fick jag mycket kommentarer, men jag var ju väldigt ung också. Men aldrig att jag kallar mig själv för "ung mamma". Jag är en mamma.

• Nejjah

Jag har visserligen fortfarande mina barn i magen men blir ju tvåbarnsmamma några månader innan jag hinner fylla 22 och jag titulerar inte mig själv en ung mamma. Även om säkert många ser mig som en , och i många trådar så är man yngst.

• Camilla D

Jag fick första barnet när jag var 22, men jag har aldrig tänkt på mig själv som en ung mamma. Yngre än genomsnittet, visst, men en ung mamma, då tänker jag på 16-17 år.
    Dumma kommentarer har jag som tur är sluppit!

• Meria

Mja... Jag var 22 och trodde jag var en ung mamma. Efter en sväng här fick jag veta att det var jag då inte. Under 19 tror jag gränsen låg på Fått höra en del kommentarer av en sida av släkten, men de försvann i samband med att sonen föddes.

Men nej, jag titulerar mig inte som en ung mamma.

♥ Loke -06 & Lillebror v.19 ♥
  • Bohman

jag väntar vårat tredje barn som är beräknat nu den 6 augusti, jag fyllde 23 år igår.
    har aldrig fått höra någon kommentar!
    fick första 3 dagar innan min 20-års dag...(han är tyvärr en ängel våran lilla Hampus)
    Andra 2 månader innan min 22 årsdag...
    o nu väntar tredje och har precis fyllt 23..

♥(¯`°?.¸ ♥Jesper ♥¸.?°´¯) ♥ ♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 080806 ♥¸.?°´¯)♥
Svar på tråden Du som fick barn innan 23 års ålder!