Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

nu är vi hemma efter en långproenad till valla gård med barnen.syskonbråk som vanligt.14 åringen ska tjivas hela tiden med ena syrran*suck*

playmate86 skrev 2008-07-16 15:14:50 följande:
    jag hittade hit med hihiciccielvvad säger grabbens föräldrar då????
    går inte att prata med dem.enligt en förälder så är föräldrarna lika konstiga som sin son
    Snobben79 skrev 2008-07-16 16:43:29 följande:
    Nu hittar jag hit. Idag har vi varit på IKEA och shoppat barnstol till sonen. Har provat nu och den var poppis .
    vad för stol blev det?själv blir det ikea/ikano i helgen.
    playmate86 skrev 2008-07-16 17:31:25 följande:
    händer i morgon då?? sj ska man ner till ams med ett papper och sen till min mamma och pappa och hämta kakor som grannen lämnat hon jobbar på delicato mumsigt värre och fredag blir det ner till stan och träffa några av er här inne ser fram emot det kan jag lova
    imoorn blir det till att tvätta resten av tvätten och vila.fredag blir trevlig då det blir en FL träff igenGlad
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-07-16 18:33:13 följande:
    så hittade jag också in. här har man varit snäll idag och lånat ut gräsklippparen till grannen. så nu har de kört över alla jordgubbar och allt ligger helt platt ner på deras sida. vet inte hur de hade tänkt att klippa det långa gräset med gräsklipparen. de lyckades i alla fall inte så bra. själv har jag varit duktig och lagat mat, makaronilåda med bacon och till efterrätt blev det ju jordgubbar med grädde och socker (de vart lite sura). dottern älskar jordgubbar och stoppade säkert i sig hälften själv. *haha* makaronilådan vart inte heller så dumt. hon åt två fulla tallrikar =)
    på sommaren blir man ju beroende av jordgubbar och smultronGlad.hemköp hade superstora svenska jordgubbar som även var billiga.

strax ska jag gå till centrum o handla lite käk.är helt slut men det är bara att gå dit då frysen var mer tom än jag trodde att den varSkrattande
  • ciccielv
    Mizzz skrev 2008-07-16 20:14:16 följande:
    Hitta hit jag med Vi har varit på stan hela dagen. Trevligt med lite slappande för en gångs skull, så skönt att bara "vara". Glass på bosses och lite nyttjande av presentkort på MQ blev det oxå.Ciccielv: Låter inte så skoj det där med killen på gården. Men vad ska man säga, har man graflunds som hyresvärd kan man nog inte räkna med så mycket action från deras håll. Vad säger hyresgästföreningen?

tack för tipset jag är ju med i hyresgästföreningen.hade inte en tanke på detGlad.tydligen bodde han här även när det var stångåstaden.han har tydligen hållt på i några år.

här börjar det bli lite svalare nu.idag har det varit otäckt varmt emellanåt.ska strax ta och sy lite dynor igen och rita mönster till sulkyklädslar

• ciccielv
    playmate86 skrev 2008-07-16 20:22:19 följande:
    ciccielvtala med för¨äldrarna och gör klart för dom att du kommer blanda in sociala förvaltingen om inte deras son ändrar sitt beteende och polisanmäl det med

det går inte att tala med föräldrarna då de skiter i vad deras son gör.har pratat med en annan förälder som säger att man ska akta sig för den familjen pga vissa omständigheter

jag kommer hålla stenkoll när barnen är ute,ser jag äcklet komma dem nära så blir det ett samtal direkt till soc och polisen

• ciccielv
    Snobben79 skrev 2008-07-16 20:31:04 följande:
    ciccielv: Det blev en Antilop-stol (tror den hette så). En sån hög i plast med ett litet bord till. Men usch vad otäckt med den där killen.
    de stolarna är toppenbraGladsjälv har jag kört med stokke tripp trappstolen
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-16 20:34:33 följande:
    cicci;usch , jag skulle inte våga släppa ut barnen..men man kan ju inte hålla dem inlåsta heller....nån borde ju kunna göra ngt , men vem är ju frågan?!
    fast å andra sidan så ska inte äcklet förstöra våra barns RÄTTIGHETER till att få vara ute och leka.

jag tänker ta tag i det bara grannarna kommer hem.ju fler föräldrar som har varit utsatta för samma sjuka kille ju större chans att vi får vår talan hörd och att vi får hjälp med att få en trygg gård åt barnen igen
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-16 20:58:47 följande:
    Lite bilder på Vincent när han äter gröt..klicka på bilderna så blir de stora.Gott med grötTittar på storebrorsan medans man äter grötSå här glad o lycklig blir man av att äta gröt =)Mums
    villka supersöta gossarGlad
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-16 21:08:03 följande:
    Ja, han är våran gladfis som är glad nästan för jämnan
    vad fort tiden  går, snart är er lilla gose uppe och gårGlad
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-16 21:36:28 följande:
    ciccielv: Tyvärr så tror jag inte att graflunds kommer sparka ut dem...dem kommer säga att "han är ju bara 15 år och han får ju vård". 

helt sjukt.han är ju runt 14-15 år.man mår illa när man vet att han kommer fortsätta antasta barn så länge han lever.han kommer nog inte bli "frisk"då han är efterbliven

nu ska sonen in på datorn igen

hoppas mammatill4a har haft en trevlig dag och kvällGlad

• ciccielv
    jannovich skrev 2008-07-16 22:03:14 följande:
    Mm, farligt att åka karuseller! Men det verkar som att vi ska åka dit lite senare. Kanske kan hålla mig till dom små barnkarusellerna?
    jag liat inte heller på karusllerna längre.det sker ju farliga olckor jätteofta på svenska tivolin
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-16 22:27:41 följande:
    Ja, det går såå fort! Ja, går tror vi att han kommer att göra innan han fyllt 1 år..han är jättestadig i benen o vill bara stå o hoppa hela tiden.
     man glömmer småbarnstiden så fort.synd att barnen inte är bebisar längre än ca 1 år.barn är ju gulligast  från födelsn fram till ca 2 år.då de lär sig allt under de åren som att gå,prata,leka skratta osv
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-16 22:57:18 följande:
    Men han borde ju få vård!! Om han är efterbliven så vet han ju kanske inte bättre, han kanske tror att det är normalt att göra så!
    ja nått är ju fel med honom.men föräldrarna borde ju fatta att de inte kan låta honom vara ute utan uppsikt då de vet vad han gör mot småbarn.föräldrarna har ju ett ANSVAR att kolla så deras son inte begår mer antastande.jag hoppas verkligen att han blir inlåst på nått hem i många år
    Apipoulai skrev 2008-07-16 22:29:46 följande:
    Det betyder något också, vilket är ännu roligare. :)Men språket har du nog knappt hört talas om.
    jag som trodde att det var grekiska
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-16 23:05:30 följande:
    nu har ja med hittat hit... idag har ja haft fullbokat som banligt, alltid lika skönt att ha nåt att göra.. el på fm tog ja de soft efter lunch åkte ja till kompisen carro och hennes 3 barn med Alma och hon har gosat bebis.. efter de åkte vi på speedway då vi är en aningen motorintresserade här i familjen ja inte olivia men hon åkte till sin pappa redan idag på em och kommer hem på söndag el nästa vecka nångång..
    du är precis som mig.jag kan inte sitta still  mer än nån dag.nä nu ska jag lägga mig så sonen får datorn igen
    ha en bra kväll så länge
Svar på tråden Linköping, någon? del 2