• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • MammaTillEKNS

Skorpan08: aha, så det var dig vi såg vi tyckte att vi kände igen bilen, men var inte helt säker det gick bara bra på sjukan!

Mammatill4a: såg er när ni gick ifrån lekparken, var dock i telefon då så därför kom jag inte ut, ska ni hit något mer idag?

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-11 15:36:28 följande:
    Ja, det är verkligen skit, har ju sååå jädrans ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen.Har aldrig haft halsfluss förut..så smittar der ju oxå så det skulle inte förvåna mig om jag lyckas smitta ner resten av familjen oxå, speciellt barnen.
    Håller tummarna att inte barnen får de.. inte så nice , man vet ju sj hur de är om de går för långt så att säga..tur att din mamma kunde ställa upp och avlasta dig lite

mammatillEKNS: jasså haha det var där du gömde dig,Liam och marko knakade på er alltan dörr 15 min innan vi gick , hoppas de inte vart skitigt på glaset..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-11 14:35:53 följande:
    ah, när skall du ha din loppis förresten... hörde inget mer sen i fredags... såg inget i corren heller... fick du tag på dem förresten?  jo, 98 ör ganska stort på henne... hon har mest 80/86 just nu, men tänkte att det kommer hon ju snart att växa ur, i alla fall 80. men då borde ju 86, 86/92 passa bra.
    har satt ihopp den med sulkyn.vägrar ge över 300 kr för en vanlig annons.men du får gärna komma nån dag så kan du kika på barnkläderna i 86-92
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-11 15:03:31 följande:
    Själv sitter man här o tycker synd om sig själv..var på vc förut där de konstaterade att jag har halsfluss Har haft sjukt ont i halsen sen i lördags.Så nu har jag såå ont o kan inte svälja nånting, får varken i mig dricka eller mat.Panikringde till min mamma i morse så hon kastade sig på tåget o kom hit för att ta hand om barnen idag, för jag orkar inget alls! Så de är ute just nu o skulle handla o jag ska sova.
    ajaja det gör verkligen ont med halsfluss.själv brukar jag ha det  ca 4-5 gånger per år.här brukar jag ha bihålsinflammation/infektion öroninflammation o halsfluss på en gång.så jag brukar få leva på penecellin under vintern/våren
    Mammatill4a skrev 2008-08-11 15:32:30 följande:
    ciccielv: Har du fått iordning på vagnklädeln än???
    inte ännu,knåpar ihopp de sista vagntillbehören som ska säljas.men jag fixar klädseln under veckan

här är jag så TRÖTT på ungarna som bråkar hela tiden.till slut fick jag nog och röt i att det banne mig fick vara nog nu!ush för trotsiga ungar
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-11 15:37:21 följande:
    Skorpan08: aha, så det var dig vi såg vi tyckte att vi kände igen bilen, men var inte helt säker det gick bara bra på sjukan!
    Mammatill4a: såg er när ni gick ifrån lekparken, var dock i telefon då så därför kom jag inte ut, ska ni hit något mer idag?
    Skönt att det gick bra!
    Jag tyckte att ni tittade på min bil men jag kunde ju inte stanna mitt i trafiken.
    Idag sitter jag vid symaskinen lite. Fick en beg gåstol till Elin i lördags men själva sittgrejen saknades. Så nu försöker jag sy en egen, får se om jag lyckas.
  • Leos och Vincents mamma

Vi köpte en gåstol på babyproffsen i fredags till Vincent o herregud vad han älskar den! Är så kul att se när han kör omkring i den

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-08-11 15:45:37 följande:
    inte ännu,knåpar ihopp de sista vagntillbehören som ska säljas.men jag fixar klädseln under veckanhär är jag så TRÖTT på ungarna som bråkar hela tiden.till slut fick jag nog och röt i att det banne mig fick vara nog nu!ush för trotsiga ungar
    Ok, hoppas på de då.. haha ja du röt i ordentligt åt liam med förut, kan säga att de ska bli skönt med agis om de nu går att ha alma där, inte mkr ordinare personal där om man säger så..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • jannovich

Här har man jobbat sin första dag efter semestern idag.. Var lite barn så det blev en lugn start! Tänkte att jag skulle vara smart så jag handlade lite till middagen på hemvägen, men givetvis glömde jag några saker så jag måste till affären igen *suck*

• Apipoulai
    jannovich skrev 2008-08-11 16:48:04 följande:
    Här har man jobbat sin första dag efter semestern idag.. Var lite barn så det blev en lugn start! Tänkte att jag skulle vara smart så jag handlade lite till middagen på hemvägen, men givetvis glömde jag några saker så jag måste till affären igen *suck*
    Duktiga du, att orka första dagen efter semestern.
  • Marayah

Malin och Skorpan08: Tack för idag.. Var super trevligt.. Så söt lilla Elin...

Skorpan: Har du msn?? Tänkte om du vill ha söta bilden på Elin.

Marko 031103, Filip 080621
  • jannovich
    Apipoulai skrev 2008-08-11 17:08:15 följande:
    Duktiga du, att orka första dagen efter semestern.
    Hade väl inget val
Svar på tråden Linköping, någon? del 2