• Nötkaka

Nintendo Wii - kostnad?

Regnet det bara öser ner....och vi är inte mer kreativa än att vi håller på och bli uttråkade. Funderar på att inhandla NIntendoo Wii spel men är helt kass på "allt sånt".

Är inne på blocket och kollar och det står bl a:
    Chippa din Wii med D2pro inom 24 timmar......
    Vad betydet det?

Och sen undrar jag om man "vågar" köpa från blocket?

Vad kostar en spelmaskin med konsoler (helst 2 st) om man köper helt nytt?
    Vad bör jag tänka på?

Jag har även sett att det finns bilracing spel för barn typ Mario eller vad det nu kan vara. FInns det ratt till eller?

All hjälp och tips önskas så jag inte går och gör fel köp.

• Svar på tråden Nintendo Wii - kostnad?
  • Smilze

Tja!

Om du chippar ett Wii så innebär det att du kan spela nerladdade spel, det är alltså olagligt. Inte att rekomendera om du inte är riktigt haj på allt vad spel heter då garanti och så inte gäller längre om en chippad konsoll gå i sönder.

Jag skulle säkert kunna köpa ett spel på blocket men du har ju inte mycket till säkerhet, men man kan alltid anmäla säljare och så. Läs noga igenom deras betyg och så innan du köper något. Om en och samma person säljer 26 st Wii så kan du nog vara säker på att det är stöldgods eller något.

När du köper det i affären så köper du konsoller för sig (ca 2300kr) sen köper du kontroll (ca 500 kr) och för de flesta spel behövs även en nunchuck (ca 280 kr). Oftast får du Wii sport med när du köper konsollen, som har fyra-fem olika spel typ bowling, golf, baseboll etc.

Mario Kart (ca 500 kr) är ett väldigt roligt spel där du styr med ratten som medföljer. Kan sen köpa extra ratt för ungefär 260 kr.

Personligen hittar jag båda för och nackdelar med Wii. Det är fantastiskt roligt att spela, och man rör på sig och det är socialt. Roligt och lätt för mindre barn. Men spelen är få och ganska dyra. Många 1 player spel och ofta tillkommer olika makapärer för att kunna spela. Dessutom har jag märkt att man tröttnar lite efter ett tag.

Fler frågor? Kanske kan svara

/Emma

• Gabzan

å så får man inte glömma att man kan ladda hem spel, man behöver itne köpa dom som skivor, utan du kan köpa poängkort som du sen laddar hem spel med, typ som att du köper dom till datorn, ungefär som att ladda ner musik men till en konsol..

wii är bäst enligt min uppfattning, men jag gilalr inte psp och är uppvuxen med nintendo så det är kanske inte så konstigt.

• Nötkaka
    Smilze:
    Wow vilket svar jag fick av dig. Nu känner jag mig nästan som en expert .
    Jättegulligt. Tusen tack.

Ja, jag får väl kolla runt på blocket. Det är ju synd att köpa nytt om andra har tröttnat och vill sälja. Vi får fundera på det. Såg just att någon sålde konsollen för 1600 kr (vet inte om kontrollerna var med).

Just nu dras jag åt Nintendo. Vi har en gammal Playstation 1 och vi tröttnade snabbt (många år sedan). Wii lockar med mer "rörelsespel".

Tusen tack för ditt svar.
  • Hiker

Du har ju fått ett utförligt svar, men jag lägger till lite:
    Ett nytt wii kostar ca 2500 kronor, och då ingår en wiimote+nunchuk (=en komplett kontroll kan man säga) och spelet wii sports. För att spela två samtidigt behöver man en till wiimote (ca 500) och en nunchuk (ca 2-300). Till en del spel, som Mario Kart, kan man använda en gamecubekontroll, som man kan få för en hundring. Man får med en ratt till Mario Kart (som är väldigt kul förresten ) men det går lika bra att spela utan.

Spelen kostar runt 500 kronor, men det går också att ladda ner en del mindre spel och vissa äldre spel för ca 50 - 100 kronor (lagligt då alltså).

• Petra71

Gå in och kolla på www. Digitalboxen.com de har konsoller till bra pris har själv köpt våran där.

Mamma till Emil 6år och Indra 4år och våran katt Maja
  • AbsoluteBitch

Jag måste ju tillägga det med att man tröttnar.. vi har haft vårat wii sen i julas och jag säger, ingen av oss här hemma har tröttnat och vi brukar tröttna lätt. jag tränar tex med den varje dag med wii fit kanon bra för mig jag har kul samtidigt som jag tränar. jag dansar även på dansmattan vilket e mega träning med PERFEKT!

• Smilze

Det var så lite så, kul att kunna hjälpa till

Och givetvis är det möjlight att det bara är jag som tröttnat fort. Men klart att jag fortfarande tycker det är kul oc spelar ibland men nu är det som roligast när det kommer lite folk och man är många. Hade jag haft barn är det DEFINITIVT det Tv-spel jag hade velat att dom skulle spela.

Wii Fit är också något jag skulle vilja ha, verkar skitkul. Smart av Nintendo att även locka mammor till spelet. Men det kostar typ 1000 kr va?? Någon som vet. Är det verkligen så bra träning som dom säger på reklamen. Några jag känner sa att den var ömtålig och så???

• Petra71

Jag har wiifiten och tycker att den är kanon.
    Alla övningar är inte "upplåsta" vid start så ju mer du tränar desto mer övningar låser du upp.
    Min favorit har blivit boxningen, är ungefär som boxersise.

Har idag en fruktansvärd tränings värk i min rygg.

SkrattandeHelt värdt pengarna.

Kramizzzzzzzzz Petra

Mamma till Emil 6år och Indra 4år och våran katt Maja
  • Smilze

Okej, då kanske jag ska investera i det !!!

Tack så mycket

Kram

Svar på tråden Nintendo Wii - kostnad?