• Namnam

När börjar gränsen för gammal förälder?

Om det finns "unga föräldrar" måste det också finnas "gamla föräldrar" eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:53
    Eller "gammal mamma" kanske det ska vara

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:19
    Jag menar åldern vid födseln av barnet!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När börjar gränsen för gammal förälder?
  • danitra

Vid 40 så tycker jag att man är gammal för att vara nybliven förälder.

Men observera att jag inte menar FÖR gammal!

• Kryztina

Vid 40 svarade jag, men det är ju olika hur man är när man är i olika åldrar. JAG hade nog inte pallat rent fysiskt om jag hade fått mitt första barn vid 40 och andra vid 42 osv.. men en annan person hade kanske inte varit för gammal. Samtidigt så kanske man klarar det bättre rent psykiskt. Jag kände mig nästan för ung mentalt då jag fick mitt första barn när jag var 28. Men då är jag j-ligt omogen också .

• SomeOone

Ifall du menar att man får sitt första barn då så är det mellan 38-46 eller nått!

• Namnam
    Liillah Benjamin skrev 2008-07-16 17:07:05 följande:
    Ifall du menar att man får sitt första barn då så är det mellan 38-46 eller nått!
    Varför spelar det roll om det är första eller inte?
  • GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm

Röstade 40 men jag tycker även att man  är gammal när man får sitt första barn vid 35, alltså inte för gammal men gammalmamma som en ung mamma är en tjej på ca 17år

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • bacca

Jag röstade på 40 men om det är första barnet så tycker jag nog gränsen för gammal går ett par år tidigare.. Svårt det där!

• SomeOone

För jag tycker att ifall man är mellan 38-46 or something och har 3-4 barn eller mer så var man ju nog lite yngre när man fick barna! men säger inte att man är FÖR GAMMAL ifall man skaffar sitt första barn vi typ 38 års ålder

• Tettan

Skulle vara intressant att veta hur den tänker som röstat 25?

• denna där

38 år då börjar jag bli för gammal. 40 är min personliga gräns.

Ge fågeln mat....Ge undulaten mat...
Svar på tråden När börjar gränsen för gammal förälder?