• bara lilla jag

Långtids mammalediga i Uppsala??

Har en kille på 8 månader och helt plötsligt har alla mammor i alla föräldrargrupper börjat jobba igen :( Så nu känner jag mig sjukt ensam.. Finns det flera mammor i uppsala som av en eller annan anledning kommer vara hemma länge med barnen och som har lust att prata lite :D

• Svar på tråden Långtids mammalediga i Uppsala??
  • Liisa
    Rubicon: Oh va kul med träff imorrn.... & vad skoj att ni är fler med lite äldre barn, är ju som du säger mest mammor med småttingar som är hemma. Vi ska ju iofs få en liten till men min förhoppning är att kunna ha Linus hemma & slippa dagis & då känns det kul att hitta lite fler att umgås med eftersom det bara är öppnis 1 gång i veckan härute.
    Åker bilen jag men ska kolla på eniro så hittar jag nog..
    Mamma till Linus f 070424, änglarna Alexander & Rasmus f 060709 & lilla mini i magen
  • rubicon

Då ses vi i morgon

bara lilla jag: Så klart ska vi försöka igen, så alla kan vara med! För mig är onsdagar absolut inget krav i fortsättningen. Vi får väl resonera oss fram till bästa dagen och försöka hålla oss till den, då kan man ju liksom planera sitt liv lite bättre. Om man vet om träffarna långt i förväg menar jag.

• Liisa

Rubicon: Nu är jag lite förvirrad, ska vi ses kl 9 eller vid lunch?

Mamma till Linus f 070424, änglarna Alexander & Rasmus f 060709 & lilla mini i magen
  • enny signatur

JAg är hemma halvtid med min dotter. inte föräldrarledig utan bara upplagt det så. Studerar andra halvan. SÅ jag är hemam rätt mycket med dottern (20 månader) och bor i uppsala hänger gärna på er om jag får?

• Liisa

Tack Rubicon för fikat & trevligt sälllskap, trots missförstånd med tiden...
    Nästa gång står jag där kl 9 *hehe*

Wickz: välkommen, klart du får haka på oss här i tråden!

• BorPåLandet

Liisa, synd att vi var dit olika tider. Det var mycket trevligt kul om vi kan fortsätta att träffas. Om ni orkar ta bussen till Hammarskog så kan vi gärna träffas här också. Både gamla och nya.

• Liisa
    BorPåLandet: Ja det var verkligen synd. Träffas gärna fler ggr, jag är ju bilburen oxå så jag kan vart som helst nästan när som helst.
  • enny signatur

Hur gamla är era små?
    Hur länge ska ni vara hemma? :)

• Liisa

Wickz: Min Linus är snart 1,5 år (om en månad) & eftersom vi ska få syskon i jan/feb-09 så kommer jag vara hemma iaf 1,5 år till

• rubicon

Wickz: Hejsan, kul med fler folk! Min son, Florian, är precis fyllda 2 år. Ska nog vara hemma ett år till med honom.

Liisa o Borpålandet: Jättekul idag! Fler träffar, jaaa Det var så kul med besök, gjorde inget att det blev på olika tider, synd bara att Florian sov när du var här Lisa.

Svar på tråden Långtids mammalediga i Uppsala??