vad är emo?
Vet inte riktigt om ämnesvalet är det rätta men här kommer frågan:
Vad är Emo? Man både hör och läser om det titt som tätt. Finns det någon som kan reda ut begreppen kring detta fenomen bland dagens ungdom?
Vet inte riktigt om ämnesvalet är det rätta men här kommer frågan:
Vad är Emo? Man både hör och läser om det titt som tätt. Finns det någon som kan reda ut begreppen kring detta fenomen bland dagens ungdom?
Emo kommer från ordet emotionell. Dvs känslomässig.
Många ungdomar som "tillhör" denna stil klär sig i svarta kläder och har stora svarta frisyrer med lugg framför ansiktet. Lyssnar på en gengre av rockmusik och är svartsminkade =)
Emo är typ punkare!
sv.wikipedia.org/wiki/Emo
emo betyder att man är emotionsll, det är en ny subkultur som ungdomar har tagit till sig som har blivit väldigt populär, att vara annorlunda full av känslor hehehe
Sen är många som är emo deprimerade och väldigt problematiska som jag har fattat det på min lillasyster :P
Jaha, så det är ingen diagnos i sig som är erkänd inom psykiatrin?
Men emo är väl en livstil, precis som vissa är raggare eller så. Dom har en speciell stil och en speciell musik smak, men jag tror inte alla som är emo mår dåligt och skär sig. Emo är ett uittryck också, om man säger emo om en person är den som "är" emo destruktiv. Så har jag då fattat det :P
Emokulturen har ju funnits i alla tider men bara tagit sig olika uttryck...man skulle fan kunna kalla Strindberg för en riktigt emokid när han började..."giftbägaren står på bordet och jag ämnar skjuta mig till kvällen" ta bara romantiken...den va ju "emo" så det bara visslade...
Emo är ett skällsord.
Nya inne grejen att skrika emo efter någon annan, för att kränka.
Men emo är egentligen en livstil, ett sätt att klä sig, ha håret och lyssna på speciell musik, precis som nämts innan, som punkare, hårdrockare mm.