• nanaa

vad är emo?

emo betyder att man är emotionsll, det är en ny subkultur som ungdomar har tagit till sig som har blivit väldigt populär, att vara annorlunda full av känslor hehehe

• nanaa
    Björkman skrev 2008-07-16 21:34:53 följande:
    Jaha, så det är ingen diagnos i sig som är erkänd inom psykiatrin?
    hehe nej nej... grejen är den att vissa ungdomar kan koppla ihop emo med att man är deppig, typ inom en krets är de inne att ha problem, vara deppig, skära sig.. ungar som blandar ihop begreppen som oftast inte vet vad emo står för.
  • nanaa
    Björkman skrev 2008-07-16 21:46:48 följande:
    Men om ungdomar nu umgås i grupp, och i den gruppen ägnar sig åt självdestruktivt beteende är det då inte väldigt lätt att man förknippar just sådant beteende med uttrycket EMO? För uppenbarligen har ju dessa individer problem.
    kanske inom just den gruppen och de är ibland folk som förknippar emo med ett dom du säger självdestruktivt beteende. känner många som kallat sig emo och efter de börjat skära sig och lyssna på musikstilar som tex jag vill dö, jag vill skära mig tex.

en nära släkting till mig började kalla sig emo och umgicks med folk som oxå var emo och alla där lyssnade på mörk musik och alla var tydligen deppade och vissa skar sig. det är inte förens efter som man verkligen såg vilka som föll för grupptrycket och vilka som verkligen mådde dåligt. jag kan säkert säga att dessa personer som förknippar, inte mår så bra men att bara vara emo skall inte vara något dåligt på så sätt...
Svar på tråden vad är emo?