• Gurkmeja

Hur länge använder man en babysitter?

Funderar på att köpa en babysitter. Min lilla dotter sitter för det mesta i en gammal bilbarnstol, typ rock-a-tot, här hemma. Hon är 3 månader och trivs bra i stolen. Jag tycker att det ser lite obekvämt ut och att det kanske skulle vara skönare för henne att sitta i en babysitter. Min man tycker att det är onödigt att köpa en babysitter... Därför undrar jag nu hur länge använder man en babysitter? På ett ungefär - förstår att det kan vara olika. Är det lönt för oss att köpa en?

• Svar på tråden Hur länge använder man en babysitter?
  • Baccard

Vi har köpt en från Fischer Price (Köpt på barnens hus) den håller upp till 18 kg, först kan den användas till riktigt små barn genom att man ställer upp den så den inte kan gunga, sedan när de blir lite större kan de sitta och gunga i den och när de blir ännu större kan den justeras om igen på nåt vis vad jag förstått. Ca 500 kronor kostar den.

Andra babysitters vet jag inte hur länge man använder men de flesta är väl upp till 9 kg.

• Malin mamman

Vår dotter slutade med babysitter när hon var 4-5 månader och kunde sitta själv. Innan dess var den toppen men sen ville hon ju hellre sitta på golvet eller i vanlig barnstol!

• Hallonpaj

De stadigare modellerna är up till 12 kilo. Till vår äldsta hade vi den som dagbädd (fullt liggläge) när hon sov middag tills hon var nästan 1 år. 2:an sitter i den i badrummet när jag duschar fortfarande, hon är 9 månader.

• ahlcec

Men du, köp en begagnad på Blocket! Där kan du komma undan med hundring och då gör det ju kanske inte så mycket om hon inte använder den så himla länge.

June satt i sin till hon kunde sitta själv (och kanske lite längre än så, hennes pappa fattade inte att hon var för stor), när hon var kanske fem månader eller så. Eller kanske innan dess också, hon var så himla stor liksom.

• Peztis

Håller med, köp en begagnad!

Jag köpte en av en kompis för en hundring och det var nog nästan det bästa inköpet hittills!

Sonen är 5,5 månader och den används flitigt, något mindre nu när han sitter själv, men om jag inte ser honom så får han sitta i sittern där han sitter ordentligt fastspänd.

• Hallonpaj

Förresten så sätter sig gärna vår snart 3-åriga dotter där också. *s* Den är inte i samma skick som när vi käpte den ...

• AndyBee

Hejsan

Jag tycker helt klart att Bumbo Babysitter är den bästa. ( Jämfört de flesta )
    Den kan man använda från det att barnet kan hålla uppe huvudet själv tills den är ca 14 månader eller väger över 10kg, varierar mycket beroende på hur "fylligt" ditt barn är .
    Tror den är billigast på www.zova.se om man räknar med frakten.

• Lilla K

AndyBee: fast det där beror ju på barnet, jag har två kompisar som fått sluta använda Bumbon vid 7 månader. Den ena bebisen växte ur den, den andra lärde sig att ta sig ur den!

Gurkmeja: vi har lånat en babysitter och använt den väldigt lite. Hon började använda den när hon var 2 månader, och vid 4-5 månader så gillar hon den inte mer, då började hon gilla att ligga på golvet.

Hade jag köpt en hade jag nog försökt fått tag i en begagnad, för för vår del tycker jag nog inte att den har varit värd pengarna!

• gbgumman

Vi köte en ny för jag ville välja själv modell. Använde den tills han kunde gå över till en modell större. Bytte så fort som möjligt för att kunna få ut så mycket pengar som möjligt för den första. Hade en gracco med bas som vi köpt för en 1000 kr och sålde den för 500kr. Vårt babyskydd kostade oss altså 500 kr billigare än att hyra.

• gbgumman

Bytte när han var 7-8 mån. Glömde skriva.

• mamma 1983

Ludwig vägrade sitta i sint babysitter sen han var ca 5 månader...

Svar på tråden Hur länge använder man en babysitter?