Inlägg från: ramlander |Visa alla inlägg
  • ramlander

Vad trött jag blir !

skaffar man barn så förutsätter man att man blir en bra förälder hur ung eller gamal man är, men visst har dom äldre mer erfarenhet eller?

• ramlander

ju äldre man är desto mer erfaren blir man och kanske mer ansvarsfull, inte för att jag tycker att unga är oansvariga, dom är minst lika bra föräldrar. de jag menar att med åldern kommer visheten och med den erfarenheten. skulle jag kunna välja idag med att skaffa barn så skulle jag nog vänta några år till.

• ramlander

med åldern kommer erfarenheten heter de.

• ramlander

kan en 20 åring ha mer livserfarenhet än en 50 åring. nope! jag har 5 barn (27.25.20.18.2) och jag vet att jag kunde nog ha väntat med att skaffa barn vid tidig ålder, och jag håller med konkjela de hon skriver förutom de med orken ;)

• ramlander

jovisst veeka, alla mammor som pappor, unga som gamla kan uppfostra barn och på deras bästa sätt...men dom äldre kanske klarar av det liiiite smidigare p.g.a att dom har mer livserfarenhet som dom har skaffat sej under åren. är man en blivande mamma/pappa i kanske 35-45 års åldern så inbillar jag mej att dom har har varit i kontakt med småbarn mycket mer än än en 20 åring och på de viset kanske fått mer erfarenhet.

• ramlander
    VeeKa skrev 2008-07-17 01:00:29 följande:
    men de är jue de jag vill komma fram till. Det finns dem som har varit med om mer som är unga, än dem som är äldre. Det jag vill komma fram till, det är att alla är så olika. Och ja har svårt att tro att man tar hand om sitt barn bättre pga livserfarenhet. Det kan jag säga genom att tex min mamma (som är 41år) inte vågar vara barnvakt åt mina barn, då hon anser att hon inte kan hantera dem, eller vet hur man gör. Men hon har väl livserfarenhet ? Bara en tanke...
    det är en helt annan sak de med din mor, en ny tråd om de kanske?
  • ramlander
    VeeKa skrev 2008-07-17 11:50:53 följande:
    Ja, jag tog det så ! Sen är det faktiskt så, att det är NI som drar den gränsen ! Vi som är unga, skiter i den gränsen, men nog skall gudarna veta att vi får höra om den. Denna tråd handlar inte om gränserna mellan gammal och ung, den handlar om varför man alltid skall klämma in en oväsentlig kommentar om hur onödigt det är att skaffa barn ungt i varje tråd där yngre är gravida eller nyss har fått barn. Istället för att stötta dem i detta tuffa samhälle, så har dem flesta för vana att klanka ner osv. Det tycker jag är fel. Och de är vad jag menade med tråden ! Och denna skulle inte bli en likadan !
    man vet väl förutsättningarna när man skaffar barn " i det tuffa samhället".klart vi hjälper er "unga" ...vi som har livserfarenhet. för mej är det helt ok att skaffa barn när man vill.
    jag vet av erfarenhet att "barn inte ska ha barn".
Svar på tråden Vad trött jag blir !