Vad trött jag blir !
skaffar man barn så förutsätter man att man blir en bra förälder hur ung eller gamal man är, men visst har dom äldre mer erfarenhet eller?
skaffar man barn så förutsätter man att man blir en bra förälder hur ung eller gamal man är, men visst har dom äldre mer erfarenhet eller?
ju äldre man är desto mer erfaren blir man och kanske mer ansvarsfull, inte för att jag tycker att unga är oansvariga, dom är minst lika bra föräldrar. de jag menar att med åldern kommer visheten och med den erfarenheten. skulle jag kunna välja idag med att skaffa barn så skulle jag nog vänta några år till.
med åldern kommer erfarenheten heter de.
kan en 20 åring ha mer livserfarenhet än en 50 åring. nope! jag har 5 barn (27.25.20.18.2) och jag vet att jag kunde nog ha väntat med att skaffa barn vid tidig ålder, och jag håller med konkjela de hon skriver förutom de med orken ;)
jovisst veeka, alla mammor som pappor, unga som gamla kan uppfostra barn och på deras bästa sätt...men dom äldre kanske klarar av det liiiite smidigare p.g.a att dom har mer livserfarenhet som dom har skaffat sej under åren. är man en blivande mamma/pappa i kanske 35-45 års åldern så inbillar jag mej att dom har har varit i kontakt med småbarn mycket mer än än en 20 åring och på de viset kanske fått mer erfarenhet.