Inlägg från: Longwayhome |Visa alla inlägg
  • Longwayhome

Vad trött jag blir !

Tänker inte lägga några värderingar i varken det ena eller det andra men det finns nåt som ALLA har nytta av i sitt föräldraskap gammal som ung och det är livserfarenhet. Sen är det väl även så för VISSA att de når en personlig mognad sent och därför blir en OPTIMAL förälder senare i livet. Dock inget sagt om bra eller dåligt hit eller dit.

Busprins född 060314 och lillebror i magen BF 080817
  • Longwayhome
    Svar på #6
    Vilka är "alla"?

Det är också en sak man lär sig med åren. Sortera bort vad "alla" tycker och gör så som man bäst själv kan besluta och är lämpad för!

Åter....livserfarenhet my dear!
  • Longwayhome
    Svar på #12

Har inte skrivit nånstans att det SPECIFIKT gäller föräldraskap eller så utan en mer GENERELL kunskap utöver den faktiska.

Sen när det kommer till kritan så tror jag att man är ett visst mått lugnare och säkrare i sin person när man knallat en bit på livets stig. Då menar jag ALLA situaitoner i livet.

Man ska inte ha för bråttom att dela upp saker i fack. Allt har en helhet.

Helt omöjligt att därför jämföra barn och föräldraskap med yrkesliv och jobb. Där heter det inte livserfarenhet utan yrkeserfarenhet.

• Longwayhome
    Svar på #18
    Tja...jag uttalar mig inte varken för eller mot det ena eller det andra innan jag sett en faktisk vetenskaplig studie i ämnet i så fall.

Varken jag du eller någon annan är lämpad att avgöra såna frågor. MEN man kan ha sin bestämda uppfattning ja, men det finns lika många såna som det finns människor.

Nu knallar jag vidare till bingen för jag har både ett föräldraskap, en yrkesroll, en graviditet OCH studier att sysselsätta mig med i morgon.....

*natti* 
  • Longwayhome

Nu måste jag missat nåt för jag ser inte nån sarkasm nånstans?
    Ej heller påstås det ATT DET ÄR SI ELLER SÅ.

Sen....var går gränsen för en äldre och en yngre människa och VEM ska dra den gränsen?

Förstår inte varför det ska vara så svårt att begripa att alla gör sitt efter SINA förutsättningar helt enkelt. Inte att nån har rätt eller fel.

• Longwayhome
    Svar på #27
    Ja visst blir man fascinerad! Ett tvättäkta FL syndrom!
  • Longwayhome

Sen som sagt....är väl åter inte frågan om vem som har rätt eller fel.

Men för egen del i de flesta frågor så har jag aldrig brytt mig så mycket om vad "alla andra" tycker. Deras åsikter får väl stå för dem, gammal som ung. Jag är själv inte gammal alls men inte superung heller. 

Tycker inte heller att du borde bry dig så himla mycket. Gör som du själv tycker och var glad över ditt liv och dina beslut! De är väl ändå det bästa för dig? 

• Longwayhome
    Svar på #32
    Ja. Typ.....
Svar på tråden Vad trött jag blir !