• konkjela

Vad trött jag blir !

Jag var en ung mamma och är en gammal mamma, har 4 barn i åldrarna 4 månader, 5, 14, 19 år. kan säja att nackdelen att vara en ung mamma är nog att ekonomin kanske är sämre, kanske ingen egen bostad. du har inte hunnit få upp sgi på FK så du får en hyfsad FP. fördelen är att du är mer bekymmersfri, har mer ork, nackdelen att vara en gammal mamma är att man är mer orolig, har mindre ork(iaf jag), fördelen är att ekonomin är bra, fast jobb, bra bostad. detta är min erfarenhet, jag var 17år när jag fick min första son.

• konkjela

Vill bara säja att även om man så är 45 år när man får sitt första barn så är det ju inte säkert att man har ett tryggare liv än en 18-åring. är man en ung förälder eller ska bli så tycker jag huvudsaken är att man har ett bra socialt nät. Tycker alla ni som är unga föräldrar gör det skitabra. strunta i alla moraltanter. jag vet hur det är att vara ung mamma

• konkjela

Håller med, livserfarenhet kommer med åldern, annars skulle ju en 10-åring vara einstein, å det med orken det får stå för mig, men det är för att jag har sjuka barn just nu

• konkjela

livserfarenhet innebär ju faktiskt att man har lärt sig saker och upplevt grejer genom åren, så man kan kanske hantera saker på ett annorlunda sätt än en 20-åring, man har ju faktiskt varit med om mer saker. men det är ju inte säkert att det är bättre, det beror ju hur man är som person.

Svar på tråden Vad trött jag blir !