• Anonym (mama)

Intimkirurgi

Jag har länge tänkt på att operera mitt underliv. Jag har aldrig trivts med hur jag ser ut där nere. Mina inre blygdläppar hänger ganska mycket och jag känner mig allmänt osexig, ÄVEN fast jag VET att min sambo inte bryr sig, så gör jag det. Jag tänker på det dagligen.

Är det någon som har opererat sig där nere? Skurit av en bit av de inre blygdläpparna och gjort ett klitorislyft?

Hur är det efteråt? Har man mycket ont? Hur länge har man ont? Och hur känns det där nere när allt har läkt? Kan man fortfarande njuta av sex?

Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Intimkirurgi
  • Miss Emelie

Anonym (mama) skrev 2008-07-17 10:19:30 följande:

problemet med min sambo är att han aldrig har sett mig där nere. han har rört mig men aldrig sett. förr älskade jag att få oralsex, men det har ändrats de senaste åren, för jag tycker att det bara har blivit värre och värre. jag vill inte att han skall se.kan tillägga att jag och min sambo har varit tillsammans i 2 år och har barn ihop.
    och han har aldrig sett dig naken då eller??
  • Anonym (mama)

jo, tänk för att han har det. men bara för att man är naken så betyder det inte att man särar på benen.
    Miss Emelie skrev 2008-07-18 10:36:52 följande:

Anonym (mama) skrev 2008-07-17 10:19:30 följande:och han har aldrig sett dig naken då eller??
  • Anonym

Ja inte för att hänga ut någon nu, men jag har jobbat på gyn och ...........i stort sett allas inre blygdläppar hänger utanför..., vi ser ut så. En centimeter som någon skrev, det är ju lite... av 200 patienter så hänger det ute för 190. En enda gång har jag sett en kvinna som hade SÅ mycket inre blygdläppar att jag hade förstått om hon hade besvär av dom.

Men du verkar ju redan ha bestämt dig och då tycker jag att du ska göra det. Flytta på klitoris däremot fattar jag inte alls... varfördå? och då är väl risken för känselbortfall väldigt stort?

• Anonym (mama)

ja, jag har också tänkt på det med klitorislyft. för på de större klinikerna så ingår klitorislyft, om jag har förstått rätt. om jag står ihop med benen och man ser mig framifrån så ser det ut som en liten snopp. är det den som lyft då?

Anonym skrev 2008-07-18 10:47:48 följande:
    Ja inte för att hänga ut någon nu, men jag har jobbat på gyn och ...........i stort sett allas inre blygdläppar hänger utanför..., vi ser ut så. En centimeter som någon skrev, det är ju lite... av 200 patienter så hänger det ute för 190. En enda gång har jag sett en kvinna som hade SÅ mycket inre blygdläppar att jag hade förstått om hon hade besvär av dom. Men du verkar ju redan ha bestämt dig och då tycker jag att du ska göra det. Flytta på klitoris däremot fattar jag inte alls... varfördå? och då är väl risken för känselbortfall väldigt stort?
  • Miss Emelie

Anonym (mama) skrev 2008-07-18 10:39:51 följande:

jo, tänk för att han har det. men bara för att man är naken så betyder det inte att man särar på benen.Miss Emelie skrev 2008-07-18 10:36:52 följande:
    nee, men om de hänger så mkt som du säger, borde ju han sett det när du är naken...
  • Anonym (mama)

han har sett mig, om vi har duschat tillsammans. men det tycker inte jag är samma sak som att han skulle ha sitt huvud där nere. det känns inte bekvämt för mig.
    Miss Emelie skrev 2008-07-18 11:54:31 följande:

Anonym (mama) skrev 2008-07-18 10:39:51 följande:nee, men om de hänger så mkt som du säger, borde ju han sett det när du är naken...
  • Larsgubben

Anonym (mama) skrev 2008-07-18 10:39:51 följande:
    nee, men om de hänger så mkt som du säger, borde ju han sett det när du är naken...
    Hur tycker du att han ska ta upp det med TS, om han har noterat läpparna och tycker att de hänger ute för mycket?
  • Miss Emelie
    Larsgubben skrev 2008-07-18 11:59:38 följande:
    Hur tycker du att han ska ta upp det med TS, om han har noterat läpparna och tycker att de hänger ute för mycket?
    nee, jag bara undra allmänt. Om han inte har nått intresse att gå ner heller, vad spelar det då för roll. och antagligen är det inget större fel på hennes blygläppar, säkert helt normala, och om hon hade haft groteska kanske han hade sagt nått. Hoppas att hon gör det för sin egna skull.
  • Anonym (mama)

men jag skiter egentligen i vad han tycker. det är jag som inte gillar det jag har. och dom hänger mycket, tro mig.
    Miss Emelie skrev 2008-07-18 13:06:49 följande:

nee, jag bara undra allmänt. Om han inte har nått intresse att gå ner heller, vad spelar det då för roll. och antagligen är det inget större fel på hennes blygläppar, säkert helt normala, och om hon hade haft groteska kanske han hade sagt nått. Hoppas att hon gör det för sin egna skull.
  • Miss Emelie

oj , här blev det aggresivt!!

Anonym (mama) skrev 2008-07-18 16:26:18 följande:

men jag skiter egentligen i vad han tycker. det är jag som inte gillar det jag har. och dom hänger mycket, tro mig.Miss Emelie skrev 2008-07-18 13:06:49 följande:
  • Larsgubben

Miss Emelie skrev 2008-07-18 13:06:49 följande:

Ok, det är lugnt, no offence. Men som man går det inte att säga saker på ett bra sätt alltid. Varje formulering är fel.
  • Anonym (normal)

Du TS...
    Ang de där killarna som tyckte att du såg rolig ut där nere så måste jag bara säga att killar för det första tänder på olika saker!! Och att de övht sa en sådan sak är sjukt, man kommenterar inte att man tycker att ngns kön ser roligt ut! Killar ser oxå väldigt olika ut där nere men inte sitter man och säger att "din kuk ser lite rolig ut" om den råkar böja sig åt ena hållet mycket tex. Så det säger bara en heldel om mognaden på de killarna!!! Jag har faktiskt bara fått höra att killar tänder på hur jag ser ut där nere och vet du VAD det är de säger sig tända så på??? Jo att min klitoris är så pass synlig, de som tänder på att se tjejers fittor verkar definitivt tända extra på att klitoris och blygdläpparna syns Ingen har ngnsin klagat på varsig blygdläppar eller klitoris trots att de syns tydligt! Mina hänger oxå ut ca 1cm.

Jag får dock inte skavsår eller så alls och DET tycker jag absolut att du kan söka för och i så fall operera dig för. Men bara för det estetiska tycker jag inte att du ska riskera känseln! Tror att även om ett klitoris lyft ingår så kan man säkert välja bort det! Om du inte är besvärad av hur klitoris sitter. Säger du att du inte vill ha ett klitoris lyft utn bara mindre blygläppar så tror jag absolut att de accepterar det

För övrigt tror jag inte att det är vi som har ovanligt stora inre blygläppar utan de andra typ 10% som har ovanligt små Det är vi som är normala, hehe.

• Anonym (mama)

min klitoris syns inte alls. det är ganska mycket skinn i vägen, lite svårt att förklara.. men det ser inte kvinnligt ut i mina ögon.

det är svårt detta med operation. en stor del av mig vill verkligen, men en annan del är rädd för biverkningarna såsom känselbortfall.
    Anonym (normal) skrev 2008-07-18 16:51:14 följande:

Du TS...Ang de där killarna som tyckte att du såg rolig ut där nere så måste jag bara säga att killar för det första tänder på olika saker!! Och att de övht sa en sådan sak är sjukt, man kommenterar inte att man tycker att ngns kön ser roligt ut! Killar ser oxå väldigt olika ut där nere men inte sitter man och säger att "din kuk ser lite rolig ut" om den råkar böja sig åt ena hållet mycket tex. Så det säger bara en heldel om mognaden på de killarna!!! Jag har faktiskt bara fått höra att killar tänder på hur jag ser ut där nere och vet du VAD det är de säger sig tända så på??? Jo att min klitoris är så pass synlig, de som tänder på att se tjejers fittor verkar definitivt tända extra på att klitoris och blygdläpparna syns Ingen har ngnsin klagat på varsig blygdläppar eller klitoris trots att de syns tydligt! Mina hänger oxå ut ca 1cm.Jag får dock inte skavsår eller så alls och DET tycker jag absolut att du kan söka för och i så fall operera dig för. Men bara för det estetiska tycker jag inte att du ska riskera känseln! Tror att även om ett klitoris lyft ingår så kan man säkert välja bort det! Om du inte är besvärad av hur klitoris sitter. Säger du att du inte vill ha ett klitoris lyft utn bara mindre blygläppar så tror jag absolut att de accepterar det För övrigt tror jag inte att det är vi som har ovanligt stora inre blygläppar utan de andra typ 10% som har ovanligt små Det är vi som är normala, hehe.
  • Anonym (***)

Hur klitoris ser ut kan jag inte tänka mej att en enda kille bryr sej om!! Har aldrig hört nån kille som kommenterat det iaf!

Jag har ganska mkt extra hud över min klitoris, brukar kallas för att man har en liten huva, men det tycker jag bara är bra, det skyddar ju så att man inte blir överkänslig.

Så klitorislyftet bör du ju tänka över en gång extra, inte roligt ifall du skulle tappa känseln där!
    Killar blir ju överlyckliga om dom lyckas få en tjej att komma, så hur din klitta ser ut spelar absolut ingen roll!!

Blygdläpparna däremot är ju inte en lika riskfylld operation om man bara ser till känseln.

Svar på tråden Intimkirurgi