• kramgrisen

får man äta sushi när man är gravid?

är bara i början av graviditeten, men vill inte utsätta bönan för något, är sjukt sugen på sushi, men kan jag äta det utan det tar skada?

• Svar på tråden får man äta sushi när man är gravid?
  • elinelversson

ja! men undvik rökt och gravad lax.

• 08 i Skåne

Jag frågade min BM när jag väntade vår son och hon sa att man kan äta sushi när man är gravid, bara inte dem med tonfisk.

• charlie81

Många ställen har även "gravid sushi" Så fråga efter det. De är ofta väldigt medvetna om att många tänker på detta.

• vampyria2

Du ska inte äte  råå fisk, gäller all fisk. man brukar kalla räksushin för graviditets sushi för den kan man äta utan problem

• kramgrisen

oki. ska med en kompsi i stan, hon lär undra varför jag bara trycker i mej räkorna då=) har inte berättat nåt än..

• vampyria2
    08 i Skåne skrev 2008-07-17 10:28:27 följande:
    Jag frågade min BM när jag väntade vår son och hon sa att man kan äta sushi när man är gravid, bara inte dem med tonfisk.
    Vad konstigt för det står i brochyrerna man får fråm BM att man inte ska äta nån rå fisk alls
  • MariaOMarkus

Ursäkta om jag lånar tråden lite men kan man äta tofu under graviditeten ? jag är inte gravid än men när jag äter sushi så äter jag vegetarisk sushi.

Love like this
  • kramgrisen

hehe bara fråga på=) behöver själv veta allt som gåra tt äta och inte äta. blir int klok av allt vad alla säger ibland.

Svar på tråden får man äta sushi när man är gravid?