• Tutilure

Telefonförsäljare som ringer till mobilen!

Jag fattar inte.
     Jag har aldrig haft problem med telefonförsäljare som har ringt till mobilen förut, jag har inte fått ett enda samtal under de år som jag har haft mobil
    , men flera stycken helt plötsligt börjat ringa!

Varför? Var har de fått numret från? Och det viktigaste av allt, HUR blir man AV med dem?
    Min mobil är privat och jag vill inte ha en massa folk ringandes i den som jag inte känner, den är till för dem som jag har lämnat numret till, ingen annan.

Kan man göra något?

• Svar på tråden Telefonförsäljare som ringer till mobilen!
  • Kenzie

Har samma problem. Dom har börjat ringa som tokar sedan vi nixade vår hemtelefon. Kan man nixa mobilen också tro?

• lia76

Jag tror man kan spärra mobiltelefon också...
    Orkade inte läsa runt på deras sida

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Gnällspiken

Det går inte att spärra mobilen via nix

• Tutilure

Kollade på NIX sida och det var som jag trodde, det går inte att spärra mobilnummer.

Vi har rätt så nyligen flyttat och jag nixade hemtelefonen i samband med det, det kanske kan vara orsaken.

• Flyssel

Det verkar inte gå att nixa mobilen, men jag hoppas att de kommer införa det.
    www.nix.nu/Sparr%20i%20NIX-Telefon/Nummer_som_inte_kan_sparras/
    Jag blir jagad av något jäkla företag som alltid ringer vid sämsta tänkbara tillfälle och jag hinner aldrig få tag i telefonen förrän de lagt på. Jag skulle gärna vilja be dem fara och flyga, men de feglortarna lyckas alltid smita ifrån mig

• Wkd chick

hej!
    Vi är oxså nixade.. men dtehar börjat ringa till min mobil oxså. så jävla störande....

Jag vill oxså bli av med dem.

• azofia

Jag har haft samma problem, jag bad dem plocka bort mig ur sitt register första gången de ringde.
    Tredje gången de ringde så blev jag hyffsat irriterad och frågade varför jag inte blivit bortplockad trots att jag sagt till om det två gånger innan. Då slutade de ringa.
    Det var samma företag som ringde alla gånger så då var det ju ett relativt lättlöst problem.

Fråga nästa gång var de fått tag på ditt nummer och att du kräver att bli bortplockad ur listorna. Ringde de ändå så fråga vilket telemarketing företag de jobbar för och be att få prata med chefen där.

• linjes

Åhh jag som trodde man kunde nixa mobiler fan då

Ringde en telefonförsäljare från telia på mobilen, när jag sa nej jag är inte intresserad slängde han på luren
    Undrar om han får sålt nått

• Tusentand

våran hemtelefon är nixad, men det ringer ju folk dit ändå. =/
    Om man varit kund hos ett företag så "äger" dom ens nummer och räknas inte in i nixandet. Sen kan företag utbyta nummer av varandra men då måste dom kolla nixregistret först, fast mobiler ingår ju inte där så har du lämnat både ditt mobil och hemnummer så ringer dom till mobilen och hemtelefonnumret är nixat. Så det enda du kan göra just nu tills dom fixar nix för mobil är att ALDRIG ge ut ditt mobilnummer när du skickar efter saker eller registrerar dig för olika saker, och säg till försäljarna som ringer att du INTE vill att dom ringer dig på din mobil nånsin mer. En del förstår faktiskt det.
    Jag kan tala om att jag har varje vecka(!) folk som ringer från Illustrerad Vetenskap till min mobil och "har ett fantastiskt erbjudande som tack för att jag varit prenumerant innan"
    Jo, för 8 (!) år sedan!!

• lia76
    Flyssel skrev 2008-07-17 14:25:01 följande:
    Det verkar inte gå att nixa mobilen, men jag hoppas att de kommer införa det. www.nix.nu/Sparr%20i%20NIX-Telefon/Nummer_som.../Jag blir jagad av något jäkla företag som alltid ringer vid sämsta tänkbara tillfälle och jag hinner aldrig få tag i telefonen förrän de lagt på. Jag skulle gärna vilja be dem fara och flyga, men de feglortarna lyckas alltid smita ifrån mig
    Usch å fy å blä säger jag då

Själv har jag inga försäljare som ringer min mobil, inte sambons heller och vi har NIX på hemtelefonen...
    Men brukar ringa någon ibland ändå men vi säger nej tack och slänger på luren.
    Inte många som går in i nix systemet och kollar, utan de ringer ändå.
    Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • LaFontaine

Jag blev uppringd på min mobil av Evita underkläder omkring 20 gånger under fredag, måndag, tisdag och onsdag. De ringde hela tiden från hemligt nummer. Ibland missade jag samtalet, men de flesta gånger hann jag svara och möttes av tystnad. Till slut ringde det och äntligen var någon i luren (efter ett par sekunders tystnad). Jag började med att fråga hur många gånger de ringt mig och killen svarade kaxigt att de bara ringt en gång. Till slut hotade jag med polisanmälan för trakasserier om de inte la av och ta mig tusan, de har inte ringt på över en veckan nu.

Jag påtalade för övrigt för killen att de inte ska ringa från hemligt nummer, men han svarade (ytterst kaxigt) att det får de visst för han skulle inte sälja. Han skulle GE mig.

• Tusentand
    LaFontaine skrev 2008-07-17 15:34:56 följande:
    Jag blev uppringd på min mobil av Evita underkläder omkring 20 gånger under fredag, måndag, tisdag och onsdag. De ringde hela tiden från hemligt nummer. Ibland missade jag samtalet, men de flesta gånger hann jag svara och möttes av tystnad. Till slut ringde det och äntligen var någon i luren (efter ett par sekunders tystnad). Jag började med att fråga hur många gånger de ringt mig och killen svarade kaxigt att de bara ringt en gång. Till slut hotade jag med polisanmälan för trakasserier om de inte la av och ta mig tusan, de har inte ringt på över en veckan nu. Jag påtalade för övrigt för killen att de inte ska ringa från hemligt nummer, men han svarade (ytterst kaxigt) att det får de visst för han skulle inte sälja. Han skulle GE mig.
    Jo, GE dig med frakt och administrationsavgift på 39.90 plus en prenumeration som bara går att säga upp via betalsamtal á 4.95 i minuten... Så brukar det vara när dom ska "GE" mig något..
  • LaFontaine
    Tusentand skrev 2008-07-18 03:54:27 följande:
    Jo, GE dig med frakt och administrationsavgift på 39.90 plus en prenumeration som bara går att säga upp via betalsamtal á 4.95 i minuten... Så brukar det vara när dom ska "GE" mig något..
    Deras syn på ge är ganska olika min faktiskt...
  • tamate
    LaFontaine skrev 2008-07-17 15:34:56 följande:
    Jag blev uppringd på min mobil av Evita underkläder omkring 20 gånger under fredag, måndag, tisdag och onsdag. De ringde hela tiden från hemligt nummer. Ibland missade jag samtalet, men de flesta gånger hann jag svara och möttes av tystnad. Till slut ringde det och äntligen var någon i luren (efter ett par sekunders tystnad). Jag började med att fråga hur många gånger de ringt mig och killen svarade kaxigt att de bara ringt en gång. Till slut hotade jag med polisanmälan för trakasserier om de inte la av och ta mig tusan, de har inte ringt på över en veckan nu. Jag påtalade för övrigt för killen att de inte ska ringa från hemligt nummer, men han svarade (ytterst kaxigt) att det får de visst för han skulle inte sälja. Han skulle GE mig.
    underklädes företag är lätta att bli av med =) jag säger bara jätte glatt - åh va kul jag har stlk 54 och det skulle vara sååå kul med nya fräsha underkläder. Då blir dom tysta och ursäktar att dom int eha ri mins torlek och sedan ringer dom inte igen =)
    - det som inte dödar härdar!
  • LaFontaine
    tamate skrev 2008-07-18 10:13:48 följande:
    underklädes företag är lätta att bli av med =) jag säger bara jätte glatt - åh va kul jag har stlk 54 och det skulle vara sååå kul med nya fräsha underkläder. Då blir dom tysta och ursäktar att dom int eha ri mins torlek och sedan ringer dom inte igen =)
    Haha, den har jag inte tänkt på. Om de ringer igen får jag väl använda mig av den frasen tror jag
  • roflmao

Det ringde på min sambos mobiltelefon (jobbtelefon...) den som ringde hann bara ptesentera sig, då sa min sambo; jag är inte intresserad,

då blev försäljaren skitsur o sa att ; du vet ju inte vad det handlar om... Men jag är inte intresserad och jag har semester.

Då fattade han och la på.

En gång när dom ringde sambons pappa, så började han i sin tur försöka sälja saker till försäljaren. Alltså tvärtom, försäljaren blev helt tyst.

Sen sa svärfar att han kunde ringa tillbaka om försäljaren inte hade tid just nu.. Haha!!!

Svar på tråden Telefonförsäljare som ringer till mobilen!