Jag har varit i Bahia Feliz, fast vi bodde på Playa Feliz som ligger bredvid Monte Feliz.
Supermysig pytteliten ort! Det finns ett litet torg som kantas av restauranger som blir väldigt trevligt om kvällen. MEN personligen skulle jag inte åka dit med ett barn, iallafall inte ett litet...... För det finns ingen riktig strand, den som finns är verkligen ynkligt liten och smal och rymmer väl typ 20 personer och sen så finns det inte mycket att strosa runt och titta i eftersom det är så litet. När vi var där åkte vi nästan varje dag till någon annan ort. MEN är man nöjd att bara vara på hotellområdet och vid dess pool hela resan och endast ha ett 10-tal restauranger att välja på så är Bahia Feliz helt okej!
OM ni åker dit måste jag rekommendera två restauranger:
Los Pescadores: om man går på strandpromenaden mot San Augustin-hållet, förbi Playa Feliz och en bit till! Den syns inte så väl, men ligger vid strand promenaden, alldeles ensam på det hörnet. Väldigt trevlig restaurang och om man gillar fisk så är den perfekt!
Den andra minns jag inte vad den heter...kan det ha varit typ ngt med steakhouse?!? Iallafall ligger den inte kring torget utan på baksidan....undrar om den inte låg inärheten av Monte Feliz??? Minns ej säkert...? Men i bakre delen av restaurangen var det som att sitta i en uppmålad lergrotta, kändes som både afrikansk och sydamrikansk inredning.... Efter några dagar med bara friterad potatis blev vi alldeles lyriska när de serverade potatisgratäng!!! Godaste maten vi åt på hela veckan!