• YlvaD

Bahia Feliz Hotell Blue Star Monte Feliz

Hej ALLA ressugna!

Jag har en fråga:

Är det någon som har besökt Bahia Feliz, Hotell Blue Star Monte Feliz???

Vi är sugna att åka dit i slutet av augusti med våran dotter på två år.

Trevlig kväll på Er alla!

• Svar på tråden Bahia Feliz Hotell Blue Star Monte Feliz
  • JesJes

Hej,

Vi har varit på Bahia Feliz men jag minns tyvärr inte vad hotellet hette? Det var i alla fall ett ****-stjärnigt hotell & det var rent, fräscht & i bra klass! Fin stor balkong mot havet och ett perfekt område för barn. Däremot lite knöligt att bada i havet men kidsen brukar ju gilla poolen bäst & den var fin (fanns flera).

Trevlig resa!
    Jes

• LindaTosa

Jag har varit i Bahia Feliz, fast vi bodde på Playa Feliz som ligger bredvid Monte Feliz.
    Supermysig pytteliten ort! Det finns ett litet torg som kantas av restauranger som blir väldigt trevligt om kvällen. MEN personligen skulle jag inte åka dit med ett barn, iallafall inte ett litet...... För det finns ingen riktig strand, den som finns är verkligen ynkligt liten och smal och rymmer väl typ 20 personer och sen så finns det inte mycket att strosa runt och titta i eftersom det är så litet. När vi var där åkte vi nästan varje dag till någon annan ort. MEN är man nöjd att bara vara på hotellområdet och vid dess pool hela resan och endast ha ett 10-tal restauranger att välja på så är Bahia Feliz helt okej!

OM ni åker dit måste jag rekommendera två restauranger:
    Los Pescadores: om man går på strandpromenaden mot San Augustin-hållet, förbi Playa Feliz och en bit till! Den syns inte så väl, men ligger vid strand promenaden, alldeles ensam på det hörnet. Väldigt trevlig restaurang och om man gillar fisk så är den perfekt!

Den andra minns jag inte vad den heter...kan det ha varit typ ngt med steakhouse?!?  Iallafall ligger den inte kring torget utan på baksidan....undrar om den inte låg inärheten av Monte Feliz??? Minns ej säkert...? Men i bakre delen av restaurangen var det som att sitta i en uppmålad lergrotta, kändes som både afrikansk och sydamrikansk inredning.... Efter några dagar med bara friterad potatis blev vi alldeles lyriska när de serverade potatisgratäng!!! Godaste maten vi åt på hela veckan!

Robbie Williams is The King of Pop!
  • YlvaD

Tack så mycket för all info!

• cocogirls

Vi bodde på monte feliz en vecka nu i juni och trivdes jättebra.
    ska man se uppträde så är det ner för en rätt så brant backe, ner funkar ju bra men när man ska hem så...fast det var nog mest vi vuxna som blev trötta i benen

lycka till med resan : )

• YlvaD

Hej Cocogirls!

Hade Ni halvpension?

Var Ni nöjda med maten?

Låg temperaturen runt23 grader?

tack på förhand!

• LindaTosa

Hade blandat ihop det lite...tänkte på Blue Village Orquidea....Det var det hotellet som låg bredvid det vi bodde på!
    Och restaurangen jag ej mindes namnet på heter El Sultan och ligger bakom Blue Village Orquidea ngn stans.....
    Som sagt; om ni åker dit så besök gärna Los Pescadores eller El Sultan! MUMS!

Robbie Williams is The King of Pop!
  • cocogirls

Ja vi hade halvpension så det var frukost och buffe på kvällen,supergott.
    Vi hade runt 25-30 grader, väldigt behagligt

• hotten

ni som varit där nyligen, alltså just på monte feliz, såg man svt europa där? enl svt europa ser man, men inte enl fritidsresor... å vi skall vara 7 veckor på canaris varav 3 på monte feliz å flickan undrar...

ang maten så har vi inte tagit det då det känns bäst att slippa stressa på kvällen för att hinna se på showen på cocoloco baren, som barnen gillar å då får man äta i lugn å ro dessutom har de billiga barnportioner där..

Bahia felizia ligger väldigt långt nere på vår lista å hade egentligen aldrig velat dit men barnen gillar stället å bamse/star kids... så vi resonerar som så att är de nöjda så är vi nöjda , dessutom är det verkligen billigt (jämfört med många likvärdiga hotell)så vi räknade att vi kan åka taxi fram å tillbaka varje dag i 3 veckor till andra sidan ön för de extra pengar som det hade kostat att bo på tex sungwings i argunegin!

Svar på tråden Bahia Feliz Hotell Blue Star Monte Feliz