• Shoegal

Xider - Se hit Viktväktare!

Såg i reklam att Xider hade en sockerfri variant och har nu hittat information om den. Den heter Xider Bright eller Xider Pomelo Peach (Det står Bright på flaskan men på carlsberg.se heter den det senare) och efter att ha mailat Carlsberg har jag fått fram att en flaska innehåller 2 points. Kan vara bra att veta om man är cidersugen och ute på krogen eller på systembolaget

• Svar på tråden Xider - Se hit Viktväktare!
  • Mamma Ia

Jag läste på Carlsbergs hemsida att just den cidern INTE kommer att säljas på bolaget, utan bara på krogen... Varför???

• Shoegal

Jasså? Det missade jag totalt. Det låter ju inte alls bra...

• Mamma Ia

Den informationen ligger under deras nyheter och info om de två nya ciderna (heter det så i plural?). De två nyheterna kommer "inte att vara något för TV-soffan, utan kommer endast att säljas på krogen" står det där. Lite konstigt tycker jag...

• felicia6

Jag tror min kusin pratade om dom för nån vecka sedan, o hon hade frågat på systembolaget o dom hade oxå sagt att dom bara kommer säljas på krogen..

• Shoegal

Jag hittade det om Lotus Grape (killcidern), men det stod inte rent ut på informationen om Bright, bara att det är en av de kalorifattigaste dryckerna på _krogen_....Fast jag hittade inte att det stod rent ut att den inte skulle säljas på systemet, bara att Lotus Grape inte skulle säljas på systemet. Konstigt iaf....

• Shoegal

Jahapp. Jaja, då har man iaf ett bra alternativ att dricka på krogen om man vill dricka cider och ändå tänka på pointsen

• Shoegal

Har mailat Carlsberg nu och fick detta till svar:

Hej igen!

Vi har bara försäljning av den på krogen.
    Har inga uppgifter om Systembolaget/SB kommer att välja in den i sitt sortiment.

Gör en förfrågan på SB för ett svar.

Med vänliga hälsningar,
    Konsumentservice

• Mamma Ia

Ja, men då får vi väl göra dessa "förfrågningar" då !!!

• Shoegal

Prisajsli, det är bara att tjata tills de tar in och när de väl tar in får vi köpa för glatta livet så att den inte försvinner

• MuminMy
    Hejsan
    Bryggerierna och vinimportörerna får inte själva bestämma vilka produkter som finns på systembolaget. Har man nyheter så får man lämna in dem till blindtester ett visst antal gånger om året och så bestämmer systembolaget själva vilka produkter de tar in. Så tyvärr har inte bryggerierna och importörerna något som helst att säga till om.
    /my
Svar på tråden Xider - Se hit Viktväktare!