Inlägg från: Bula på magen |Visa alla inlägg
  • Bula på magen

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

misshallonsaft skrev 2008-09-05 09:59:35 följande:
    nä hjälp mig nu tjejer,,, svärmor ska köpa en åkpåse till vilma å jag måste bestämma mig.. vilken åkpåse funkar bäst till en på 4-7 mån ungefär å vilken e snyggast till svart vagn?buggysnuggle e ju för tunn antar jag.. även den rosa me angora i va?
    Jag skulle nog välja en OTH. Såg en annons på blocket från en tjej som sålde en rosa, den var snygg!
  • Bula på magen
    Emmsan skrev 2008-09-05 10:31:43 följande:
    jodå jag tror inte de har nån direkt impregnering men att slänga den i maskinen förstör ryggplattan men som sagt det går nog inte att fixa förutom att försöka böja plattan rak igen :( men jag hade bett om att få lite kompensation
    Hur mycket kompensation då?
  • Bula på magen
    misshallonsaft skrev 2008-09-05 10:43:26 följande:
     å va e den annonsen? ja fr jag tycker deras färger som finns nu e lite trista.. vill ha en svart eller moss färgad vagn å vill ha en åkpåse som passar ...
    www.blocket.se/vi/17695184.htm
    (inte min annons)
  • Bula på magen
    smon skrev 2008-09-05 10:41:31 följande:
    Bula på magen skrev 2008-09-05 10:11:36 följande:
    Det finns ju jätte många sätt att impregnera tyg så det lär ju inte vara något problem. Köp tältimpregnering på sprayflaska tex...
    Det borde man väl hitta på typ stadium/intersport?
    är det erat tips att impregnera extra nu när klädseln blivit tvättad?
  • Bula på magen
    smon skrev 2008-09-05 12:07:08 följande:
    Bula på magen skrev 2008-09-05 11:32:50 följande:
    Absolut. Där kan du hitta de flesta typer av impregnering. Antar att de man tvättar in i tvättmaskinen inte är att rekomendera ;)Jag vet inte om man ska impregnera eller inte men det ger ju alltid ett bättre skydd mot väta...
    tack för svar! =)
  • Bula på magen

någon av er som testat att impregnera en klädsel?

• Bula på magen
    Emmsan skrev 2008-09-05 12:13:19 följande:
    hur mycket gav hon?
    1000kr
  • Bula på magen
    lingonblad skrev 2008-09-05 13:27:05 följande:
    puffar för min fråga ang tvätt av liggdel
    jag har varken tagit av klädseln på liggdelen eller tvättat den men jag vet att det går att ta av klädseln. undrar om det inte vara martha som hade tagit av klädseln på sin? Hör med henne om det var hon, annars får jag be om ursäkt för att jag hade fel. Men tror def att det ska gå att ta av klädseln.

Hur du gör när du tvättar den sen finns det väl flera alternativ till, antingen med såpa, mjuk svamp och vatten eller så tvättmaskinen (låg temp, skonsamt program). Personligen är jag skeptisk till tvättmaskinsalternativet men det beror ju bara på att min väninnas sittdel blivit knölig i ryggen pga det, blir antagligen inte så med liggdelen.
  • Bula på magen
    lingonblad skrev 2008-09-05 13:42:56 följande:
    frstn tänkte jag fråga en till sak.jag funderar på att köpa ett lammskinn att ha i vagnen, är det någon som har provat det? blir det för trångt?
    jag har fårskinn i sittdelen (singel) och det funkar huur bra som heslt! blir inte trängre än att ha en sån där sittdyna. =)
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII