Inlägg från: Fiffa5 |Visa alla inlägg
  • Fiffa5

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Måste fråga om regnskyddet till dubbelvagnen: Finns det två olika regnskydd från OTH? Ett som passar för 1 liggdel+ 1 sittdel, och ett annat som passar för 2 sittdelar bara??

• Fiffa5
    Lille Mammsen skrev 2008-08-09 01:46:51 följande:
    Fiffa5 skrev 2008-08-08 21:10:42 följande:Jag skulle slå till på en modell som du kan ta bort locket på!! Tex Simpleworlds,OTH´s äldre modell med avtagbart lock mfl.
    Vi funderar på OTHs äldre mordell just för att det verkar smart att kunna ta av locket. Men många säger att OTHs åkpåsar är så små så jag blir lite orolig att min 2-åring inte kommer få plats i den...
  • Fiffa5

När man har OTHs åkpåse i sittdelen räcker den väl ända ner till fotstödet?? Då kan den ju inte vara för liten för min 2-åring som inte når ner med fötterna dit än på länge ? Ngn som vet??

• Fiffa5
    Fiffa5 skrev 2008-08-08 21:23:56 följande:
    Måste fråga om regnskyddet till dubbelvagnen: Finns det två olika regnskydd från OTH? Ett som passar för 1 liggdel+ 1 sittdel, och ett annat som passar för 2 sittdelar bara??
    Ingen som vet??
  • Fiffa5
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-08-09 10:46:36 följande:
    Fiffa5 skrev 2008-08-09 10:44:27 följande:Ser ut att vara två olika på BJ men jag vet inte. Det för en sittdel + en liggdel verkar vara billigare ´vilket är mysko för borde inte det andra vara vanligare? det är ju det som följer med iaf.
    Ja det verkar lite konstigt. Men då finns det väl 2 olika iaf... Gäller ju att köpa rätt då!
  • Fiffa5

Hur länge har era små kunnat ligga i liggdelen (i dubbelvagnen)? Kan man byta till sittdelen redan när de är 3 månader?

• Fiffa5
    misak skrev 2008-08-09 11:27:46 följande:
    Hej!Hittade just hit... Hoppas det går bra att ställa lite frågor?!Är det Mountain Terrain som är bäst allround? Jag söker efter en vagn som passar överallt, både i stan o på stigar i skogen. Vagnen ska ju dock fortfarande vara smidig o lättkörd.Hur är liggläget resp sittläget i dessa vagnar?Vågar man satsa på blocket eller är det stort slitage så man ska köpa en ny?
    Jag skulle köpt en Urban Jungle. De har svängbara framhjul som är suveränt när man kör på asfalt och inne i affärer! Sen kan man låsa hjulen så att det funkar lite bättre i terräng.

Begagnat går absolut bra att köpa. Det går ju att hitta jättefina vagnar på Blocket. Men man kanske inte ska köpa för gamla vagnar då de gjorts om lite under de senaste åren, fast det där finns det nog andra här inne som vet mer om än jag.
  • Fiffa5
    mistryrose skrev 2008-08-09 12:05:48 följande:
    misak, vi har köpt vår på blocket och den är inte sliten. Jag rekommenderar att titta där först. Frida S, man kan säkert byta till sittdelen redan vid tre månader. Det man får fundera på är huruvida man vill vända barnet framåt så tidigt eller inte...
    Jo, jag vill egentligen inte ha henne frammåtvänd så tidigt, men vi har en Bugaboo som vi använder också. Dubbelvagnen används bara här hemma o vi går mest på småvägar eller skogsstigar så det är inte som att gå mitt i city med folk o tusen intryck för dem...
  • Fiffa5

Hur gör ni som tänker beställa från babyjungle med fraktkostnaden? Då får ni först betala frakten för att få hem varorna till Sverige men sen måste ni väl betala porto för att skicka hem sakena till resp. person? Kan inte det bli dyrt?

Ngn som kan hjälpa mig o kolla om det lönar sig att beställa ett regnskydd till duon där?

• Fiffa5

Bula på magen skrev 2008-08-12 09:56:49 följande:

Hej tjejer!Måste be om råd!Som de flesta kanske vet är jag gravid och kommer få barn nr 2 i januari. Isabel kommer då att vara precis 2 år fyllda. Hon kommer med största sannolikhet att vara i behov av vagn efter att nr 2 har fötts. Hur stor nytta har man av en dubbelvagn?Vi har gångavstånd till affärer etc så vagn är ett måste. MEN det är inte gångavstånd till dagis som vi har det just nu så jag kommer troligen inte att gå till förskolan för att hämta Isabel när jag är mammaledig med nr 2. Dock kommer nog Isabel att vara hemma med mig 1 dag per vecka. På helgerna är både jag och min man hemma så då skulle det kunna funka med två singelvagnar. Hur som helst måste jag ha två singelvagnar men frågan är om man ska ha två UJ singlar eller en UJ singel och en paraplyvagn a la slit och släng? Paraplyvagn känns ju inte så roligt på vintern om det är snö på backen?Jag vill ha alla tips och råd jag kan få! Hur har ni gjort/tänkt?? Tacksam för svar!
    Vi har precis 2 år mellan våra flickor, den minsta är 7 veckor nu. Vi köpte en UJ duo som vi nog trodde att vi inte skulle använda så mycket, men den visade sig vara otroligt bra så den används mest nu!

Sen har vi en Bugaboo till bebisen o en Brio sitty till 2-åringen, men de används inte så jättemycket. Endast om någon av oss går iväg med bara ett barn, går vi med båda barnen tar vi duon även om vi är två vuxna.
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII