• SCSI

Ex sambo ett måste för min dotter? Tips ochråd.

Ett år är inte så lång tid ur ett vuxet perspektiv, men det är en rätt stor del av en 3-4årings liv. Sett ur det perspektivet tycker jag att det är taskigt att introducera relationer i ett barns liv om man inte är beredd att låta barnet behålla dem... Visst, ditt ex har betett sig illa i ER relation, men har hon svikit din dotter i DERAS relation? Om inte, varför inte svälja din stolthet och ditt sårade ego och låta dem träffas? Det är ingen självklarhet att den man lever med älskar ens barn, och ju fler vuxna personer som finns och ställer upp för ett barn desto bättre.

Vi har pratat en del om det där här hemma. Jag har funnits i min bonussons liv i 1½år - inte så lång tid för mig, men han har inga minnen av att pappa en gång bott med nån annan än mig. Han har en mamma, så jag slipper fylla det hålet, men jag är ändå en viktig person i hans liv och vår relation betyder mycket för både mig och - hoppas och tror jag - honom. Skulle hans pappa och jag av nån anledning göra slut, eller hans pappa dö, kommer jag göra allt jag kan för att få fortsätta bonusen trots att vi inte har nån som helst laglig rätt till varandras umgänge.

Svar på tråden Ex sambo ett måste för min dotter? Tips ochråd.