• Night Angel

Hur gör ni kyckling gryta?

era bästa recept?

det finns ingen väg till lyckan.den finns i ditt inre!
  • Svar på tråden Hur gör ni kyckling gryta?
  • lussi83

kycklingfilé, matl.gräfdde, chilisause, tomatpuré, lök, bacon, salt, peppar.
    serverar med banan o jornötter o ris.
    flygande jakob fast var för sig istället för form.

• Parven

strimlar och steker kyckling file, lägger i kastrull. Häller på matlagningsgrädde och mjölk, gör en redning på mjölk o mjöl. låter "såsen" koka upp fört innan jag häller i lite redning o låter puttra en stund på svag värme, häller i ytterligare redning om det behövs. tärnar skinka o slänger i låter bara koka upp. lägger på lock och ställer åt sidan. Kokar pasta (gnocci) att ha till och nån typ av grönsaker.. MUMS

• willelille

skär filé i bitar, strimlar grön och röd paprika. Steker, och häller på en brk creme fraiche, lägger ner en köttbuljongtärning, på med lite grädde. Smaka av med salt och peppar.

• FruSundahl

Kycklingfile, skär dom i lite större tärningar eller strimlor, bryner dom tillsammans med lök och gul paprika. Häller på matlagningsgrädde, creme fraiche paprika/chili (ska det vara svaragare så skippar jag den) och blandar ihop. Kryddar med grillkrydda, vitpeppar och har i soja och kycklingfond. Sen får det stå och bli gott på låg värme i ca 1 timme. Brukar även slänga ner några champinjoner ibland

• lkgj

Ingredienser:

Kyklingfile
    Matlagningsgrädde
    Chilisås
    Champinjoner på burk
    Purjolök
    Mazena redning
    Senap

Strimla kycklingfilen bryn till bitarna, i med löken och svampen...häll i matlagningsgrädden, lite senap och lite chilisås...låt koka ihop tillsätt redningen efter änskemål...färdig att njutas efter en stund  med ris och en sallad till....

• willelille
    willelille skrev 2008-07-18 13:03:19 följande:
    skär filé i bitar, strimlar grön och röd paprika. Steker, och häller på en brk creme fraiche, lägger ner en köttbuljongtärning, på med lite grädde. Smaka av med salt och peppar.
    jag glömde skriva champinjoner! från burk eller färsk spelar ingen roll.
  • Juis

Kyckling file´,purjolök,matlagningsgrädde,grönsaksbulljong,morötter.

Stek kycklingen,i med purjon och morötterna,på med grädden,i med buljongen..KLART..
    Ja peppar o liiite lite curry brukar jag ha i med..serveras med ris och nån god grönsak!!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Bianca Miranda Emelie (¯`°?.¸ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • saknad  längtan

Skär kycklingfileer i bitar och bryner, kryddar mkt me olika kryddor mkt curry..
    har i ett pkt wokade grönsaker, cocsmjölk,matlagningsgrädde, eller vanlig grädde, chilisås, får stå och puttar nästan 1 timme... sreverar me vanligt ris eller jasminris.. kanon gott

Svar på tråden Hur gör ni kyckling gryta?