Hur gör ni kyckling gryta?
era bästa recept?
era bästa recept?
kycklingfilé, matl.gräfdde, chilisause, tomatpuré, lök, bacon, salt, peppar.
serverar med banan o jornötter o ris.
flygande jakob fast var för sig istället för form.
strimlar och steker kyckling file, lägger i kastrull. Häller på matlagningsgrädde och mjölk, gör en redning på mjölk o mjöl. låter "såsen" koka upp fört innan jag häller i lite redning o låter puttra en stund på svag värme, häller i ytterligare redning om det behövs. tärnar skinka o slänger i låter bara koka upp. lägger på lock och ställer åt sidan. Kokar pasta (gnocci) att ha till och nån typ av grönsaker.. MUMS
skär filé i bitar, strimlar grön och röd paprika. Steker, och häller på en brk creme fraiche, lägger ner en köttbuljongtärning, på med lite grädde. Smaka av med salt och peppar.
Kycklingfile, skär dom i lite större tärningar eller strimlor, bryner dom tillsammans med lök och gul paprika. Häller på matlagningsgrädde, creme fraiche paprika/chili (ska det vara svaragare så skippar jag den) och blandar ihop. Kryddar med grillkrydda, vitpeppar och har i soja och kycklingfond. Sen får det stå och bli gott på låg värme i ca 1 timme. Brukar även slänga ner några champinjoner ibland
Ingredienser:
Kyklingfile
Matlagningsgrädde
Chilisås
Champinjoner på burk
Purjolök
Mazena redning
Senap
Strimla kycklingfilen bryn till bitarna, i med löken och svampen...häll i matlagningsgrädden, lite senap och lite chilisås...låt koka ihop tillsätt redningen efter änskemål...färdig att njutas efter en stund med ris och en sallad till....
Kyckling file´,purjolök,matlagningsgrädde,grönsaksbulljong,morötter.
Stek kycklingen,i med purjon och morötterna,på med grädden,i med buljongen..KLART..
Ja peppar o liiite lite curry brukar jag ha i med..serveras med ris och nån god grönsak!!
Skär kycklingfileer i bitar och bryner, kryddar mkt me olika kryddor mkt curry..
har i ett pkt wokade grönsaker, cocsmjölk,matlagningsgrädde, eller vanlig grädde, chilisås, får stå och puttar nästan 1 timme... sreverar me vanligt ris eller jasminris.. kanon gott