• Mrs Andie

Vi som är arbetssökande och online just nu del 2

Skapar den här Fortsättningstråden för att vi som är arbetssökande och online på FL om dagarna ska kunna prata om olika saker som vi undrar över när det gäller arbetssökande, jobb, CV skrivning och andra saker som kan dyka upp. Det här blir helt enkelt vårt lilla hörn på FL där vi kan peppa varandra och hjälpa varandra på olika sätt.

Har du jobb och bara vill ge klämkäcka råd eller vara nedlåtande mot oss som inte har jobb just nu så ber vi dig att hitta en annan tråd att hänga i, denna tråd är endast till för oss som faktiskt är arbetssökande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-18 11:19
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m31406465.html
    Länken till den första tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-08 17:06
    En allmän fråga till alla er tjejer!
    NÄR TROR NI DET ÄR DAGS ATT SKAPA EN NY TRÅD? Den här har varit igång sen den 18 juli.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-14 13:55
    Nu finns den nya fortsättnings tråden uppe
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m37255915.html
    Hoppas att alla hittar dit!

• Svar på tråden Vi som är arbetssökande och online just nu del 2
  • cii

Trevligt att du kirrade en ny tråd

Jag ska förresten börja jobba 11 aug
    Men änsålänge är det bara ett semestervikariat på 5 veckor.
    Det är så pass glamoröst att jag ska dela ut morgontidningarna. HAHA!
    Jag har iaf fått en ny bil och en väldigt bra runda.

Gubben som har semester ska pensionera sig efter sin semester och kommer då söka någon som kan ta över hans pass.

Det är iaf en början tills man hittat något annat.

• FamiljenEriksson

Här hoppar jag in om det är okej?! Varit hemma i två år men nu är det dags att ge sig ut och arbeta igen...

• Björnmossa

Här måste jag vara med! Jag har FL-paus från jobbsökandet. Borde skriva några ansökningar nu på eftermiddagen...

• Mrs Andie

Kul att folk har hittat hit. jag var lite orolig.
    själv tar jag nu nya kraft tag i mitt arbetssökande då jag kände för några veckor sen att jag slog huvudet blodigt mot en vägg så att säga. Kändes inte som att jag kom någonstans med ansökningarna så jag tog en time out från arbetssökningen men är nu tillbaka och mer taggad än tidigare.

Hoppas verkligen att denna tråd blir lika bra som den tidigare!

• FamiljenEriksson

Fick tydligen inte tjänsten som jag sökt. Han hörde inte alls av sig... *deppar*

• studentskan

Hej på er igen! Kul med en ny tråd. Behövs en tråd med stöttning och tips under arbetssökandet. Skrev in mig i måndags på arbetsförmedlingen då min mammaledighet är slut nu. Söker jobb som lärare men det är svårt eftersom kommunerna sparar så mycket. Hur går det för er andra?

• mammalollo

Hittade hit jag med.
    Här har jag skickat iväg ansökningar till 2 skolor,en i Karlstad(distans) och en i Kristianstad (8 tillfällen att åka till skolan annars helt på distans) men jag vill jobba samtidigt.
    Bara jag kommer in man får hoppas.
    Letar jobb för fullt...vill ha deltidsjobb eftersom jag ska plugga heltid 1,5 år barn och fritid.

Grattis alla som fått jobb.

• Tilde å Nova

nu har jag hittat hit också..

Har sökt 3 jobb ikväll, mammaledigheten e ju inte slut förrän i början av sept egentligen men tänkte att det e väl lika bra att vara ute i god tid, och på ett av jobben jag sökte ville de att man skulle börja i oktober..

Lite pirrigt, nu håller jag bara tummarna för att mobilen ska ringa den kommande veckan..

Men då jag inte varit på någon intervju på typ 2 år så känner jag mig ju lite ringrostig..Vet att det e olika från intervju till intervju, men ni som sökt dagisjobb och jobb som personlig assistent, vad har ni fått för frågor tex? Och vad har ni svarat?

Och vad tusan svarar man på frågan: Vad gör du om 5/10 år?
    How should I know..? Vad svarar ni andra?

Svar på tråden Vi som är arbetssökande och online just nu del 2