• 1978nettan

finns det någon som har mörkt klinkersgolv i vardagsrummet? tror ni det skulle sett dumt ut?

eller laminat som ser ut som klinkersrutor?
    vi ska lägga nytt golv på nedanvåningen och köket går ihop med vardagsummet o hallen så det hade varit smidigast att lägga samma golv överallt på nedanvåningen.
    vi har köpt ett mörkgrått, spräckligt laminatgolv (som ser ut som klinkers) som vi ska ha i hallen o köket. men funderar på att kanske ha det i vardagsrummet oxå.
    vad tror ni?

• Svar på tråden finns det någon som har mörkt klinkersgolv i vardagsrummet? tror ni det skulle sett dumt ut?
  • 1978nettan

ingen som tror att det kan bli snyggt?

• SanSin

Tänker mest på att ser förmodligen väldigt dammigt ut när det är mörkt. ;)

• 1978nettan
    SanSin skrev 2008-07-18 16:02:54 följande:
    tror du?
    jag tänker mer att man inte ser skiten för det e mörkt o spräckligt så där kan vara massor av grus o sånt på golvet för man ser inte det.
  • Champagne
    SanSin skrev 2008-07-18 16:02:54 följande:
    Det tror jag också. Även om det är lite mönstrat så lär damm och grus synas ändå. Tydligare än på tex parkett.
    Moderator, pure lust
  • 1978nettan

La Grande Dame skrev 2008-07-18 16:16:30 följande:

Det tror jag också. Även om det är lite mönstrat så lär damm och grus synas ändå. Tydligare än på tex parkett.
    jaså tror ni det?
    jag vet inte hur annars vi ska lösa det med golvet, för det går inte att ha 2 olika golv på bottenvåningen. svårt att förklara.
  • Champagne

Kan du inte göra en snygg böj där tex parketten och laminaten möts? Så att man inte bara sågar av rakt och sätter en list.

Moderator, pure lust
  • 1978nettan

La Grande Dame skrev 2008-07-18 16:22:53 följande:

Kan du inte göra en snygg böj där tex parketten och laminaten möts? Så att man inte bara sågar av rakt och sätter en list.
    matplatsen går ju in i vardagsrummet till en halvvägg. så det blir lite konstigt. vet inte hur jag ska förklara riktigt.
  • Karisma

Har sett en som har riktigt klinker i vardagsrummet, i teracotta. Men jag tycker inte att klinker/klinkerlaminat hör hemma i ett vardagsrum.

Eftersom det är spräckligt så tror jag inte skiten kmr synas så mkt, men skulle nog försöka lägga trälaminat i vardagsrummet. Försök dela dem med hjälp av snygg list. Eller ha trä i hela köket och v-rum.

Men allt beror ju på vad man gillar, tror ni att det blir bra m klinker i v-rummet så tycker jag ni ska köra på det.

kram K.

• 1978nettan
    Karisma skrev 2008-07-18 16:38:11 följande:
    Har sett en som har riktigt klinker i vardagsrummet, i teracotta. Men jag tycker inte att klinker/klinkerlaminat hör hemma i ett vardagsrum.Eftersom det är spräckligt så tror jag inte skiten kmr synas så mkt, men skulle nog försöka lägga trälaminat i vardagsrummet. Försök dela dem med hjälp av snygg list. Eller ha trä i hela köket och v-rum.Men allt beror ju på vad man gillar, tror ni att det blir bra m klinker i v-rummet så tycker jag ni ska köra på det.kram K.
    ja jag såg oxå en bild på teracotta klinkers i vardagsrummet o det var inte snyggt.
    det blir ju svårt att dela upp det med en list oxå för halva vardagsrummet e matplats o halva på längden.
    hade man bara delat det rakt av så hade det inte varit så svårt men nu e det halva på längden oxå. så svårt att förklara.
  • Karisma

Men ni är helt inställd på att ha klinkers i köket/hallen. För isf är det bara att köra på.

Du har ingen bild på kök/v-rum?

Tycker det känns så hårt m klinker i v-rummet, jag vill hellre att det ska vara mer mysigt i ett v-rum. Skulle aldrig själv komma på att lägga det i ett v-rum. Är däremot väldigt nära på att lägga det i hall/kök. Väntar bara tills köket ska bytas ut.

Kram K.

• 1978nettan

tyvärr har jag ingen bild för vi flyttar inte in där förrens november.
    man hittar ju inga bilder heller på nån som har det för det finns antagligen inte många som har det.
    nån som vet nån sida där man kan kika lite?

• Cluedo

Vi har lagt in det i vardagsrum och kök, jag lägger in bilder snart....
    Vi är dock mitt uppe i renoveringer så tyvärr får du får stå ut med stökiga bilder....
    Det är i alla fall skitsnyggt...

• 1978nettan
    Cluedo skrev 2008-07-18 18:24:09 följande:
    Vi har lagt in det i vardagsrum och kök, jag lägger in bilder snart....Vi är dock mitt uppe i renoveringer så tyvärr får du får stå ut med stökiga bilder....Det är i alla fall skitsnyggt...
    taaack! det var fint.
    jag funderar mer o mer på att ha det ändå, det hade nog blivit snyggt.
    våra plattor går ihopa om du förstår vad jag menar o sen är dom lite mörkare än era.
    ta gärna en bild på hela vardagsrummet o lägg in om du får tid över. det skulle jag gärna vilja se
  • Cluedo

Vi har ekkök och för mig blev ekparkett alldeles för "bastuaktigt"
    Eftersom vi valde att ha svart bänsskiva i sten blev det så mycket snyggare med svartgrått golv. Vi tog laminatklinker som går som tegelstenar(mönstret). Golvet grå i svart, mörgrått med stänk av ljusgrått och lite brunt i och det passar köket och vardagsrummet alldeles utmärkt....
    Jag tycker def att ni ska satsa på det svarta golvet.
    Tilläggas kan att vi har det svarta golvet och är nöjda - med 4 barn i huset!!!

• Cluedo

Nu la jag in två bilder där man ser vardagsrumsdelen(allt är helt öppet mellan kök och vardagsrum), men rummet saknar än så länge målning, soffbord osv osv....

• 1978nettan
    Cluedo skrev 2008-07-18 18:51:05 följande:
    Nu la jag in två bilder där man ser vardagsrumsdelen(allt är helt öppet mellan kök och vardagsrum), men rummet saknar än så länge målning, soffbord osv osv....
    spännande! jag väntar med spänning att se när det blivit klart.
    det blir nog jättesnyggt!
    inte många som har det så så man skiljer ju sig från mängden i så fall
    jag har precis övertalat min man att köpa golvet till hela bottenvåningen o han gick med på det.
Svar på tråden finns det någon som har mörkt klinkersgolv i vardagsrummet? tror ni det skulle sett dumt ut?