• Trollungen

ang namnhalsband

Vet att det har blivit väldigt populärt numera att ge bort ett namnsmycke. Tycker de är jättefina och är sugen på att ge ett till sambon med dotterns namn när han fyller 30.

Har dock inte sett halsbandet i verkligheten. Det ser inte ut som om han heter dotterns namn, om ni förstår vad jag menar. Förr hade man ju namnbrickor med sitt eget namn.

• Svar på tråden ang namnhalsband
  • Tinygirl

Tror nog dom förstår att det inte är hans namn:)har själv funderat på det nu när sambon fyller år..Blir nog jätte bra!!!

• PSYCCO

Jag tror inte att du behöver oroa dig för det. Tvärtom, skulle jag säga - att det är väldigt ovanligt att man bär sitt eget namn  .. om du förstår. Det är ju dom man älskar som man vill visa upp. Min man som jobbar som tatuerare har nog aldrig tatuerat in någons egna namn - oftast är det barnens eller den man älskars namn man vill bära!

Hoppas du hittar nåt som du vill ge bort!

/Ulla

• shortbabe

Opps, då är jag väldigt mycket ego då Fast å andra sidan har jag mina barns namn med, lite variation är ju aldrig fel. Och jag skulle nog aldrig heller tatuera in mitt eget namn...

Men för att svara på TS fråga, så håller jag med ovanstående. Klart ingen tror det, och vanligast får jag nog hålla med om, är att man har någon annans namn.

• Rebella

var finns detta att köpa då?

Svar på tråden ang namnhalsband