• Sophia

Bra resevagn? Helst med rätt stora hjul!

Har ni några bra tips på en barnvagn som är lätt och smidig att ta med på resa, som går att fälla i fullt liggläge OCH har rätt så stora hjul???
    Vi åker till Costa Rica i höst och har fått höra att där är vägarna så pass gropiga och svåra att man bör ha en vagn med ordentliga hjul...
    Dottern kommer vara 10 månader när vi åker.

Snälla hjälp!
    Kan inget om märkena på den här typen av vagnar, är tacksam för alla tips och råd jag kan få

• Svar på tråden Bra resevagn? Helst med rätt stora hjul!
  • 5 barnsmamman

babyland har en perfekt vagn tvin jogger det finns för et barn med jag har syskonvagn och jag älskar vagnen lätt att fälla ihop med en hand fult liggdel mp3 i suffleten

• Linmin

Kolla upp quinny Zapp. Till den finns även en liten bra transportväska som man kan har vagnen i.

• Sophia

Tack!
    Fler tips?
    Gärna någon som ni vet blir rätt liten och smidig att bära med sig som ihopfälld också...
    Vilka krav jag kommer med va?

• Hjortronberry

Eftersom jag också är intresserad av detta så puffar jag igen.

Ska ut och resa under en månads tid och sonen komemr att få sitta en del i vagenen. behöver därför en stadig bekväm vagn (sittvagn med liggläge) som går att köra även i lätt terräng....

• Little J

har en maclaren techno XT som dottern haft sen hon var 6 månader gammal som vi tar med oss utomlands. Den har rätt så stora hjul för att vara en paraplyvagn + den har fullt liggläge. den har funkat toppenbra och smidig som resvagn.

• MuminMy

röstar också för Maclaren-vagnen, den klarar faktiskt de flesta underlag bra och är hyfsat bekväm för barnet tack vare stötdämpade och oplastiga hjul. finns väska att köpa till om man vill.

Stor suflett och hyfsad varukorg.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Hjortronberry

Tack! Ska leta återförsäljare på nätet!

• Liam å Mamma

Vi hade med oss våran Carena Easy när vi va till Kos förra året. En perfekt vagn! Lagomt stora hjul, fullt liggläge, sufletten täcker jätte bra,(ha ändå ett parasoll med ifall solen är på "fel ställe" när man promenerar), bra säkerhetsbåge fram, och fotstödet är långt och det tycker jag är jätte bra! Det är nog inte så kul för barnet om fötterna hänger utanför själva kanten på fotstödet så de små fossingarna domnar bort.. En toppen vagn helt enkelt! Lycka till på resan!

• Gurkburken

Peg Pérego Pliko P3 Classico!
    www.pegperego.com/page.php&pageid=IJVNL001&idf=04&idp=0000000144&cl=N

* Rejäl men ändå liten, lätt och smidig (har bärhandtag)
    * Fullt liggläge
    * Stor suflett
    * Relativt stora hjul
    * Bra sele
    * Båge (har uppskattats av mina barn) som enkelt går att "snäppa" loss när man sätter i/tar ur barnet. Eller om man vill ta bort den helt.
    * Handtaget har två höjdlägen
    * Hyfsat stor varukorg.

Vi köpte vår från Tyskland och den kostade då knappt 2000 kr med frakt. I Sverige hade den gått på ca 3000.

• Takhiza

Brio Sing är liten o smidig, både att köra o fälla ihop, men vet inte om den klarar jätte gropar då fjädringen inte är den bästa. De är ju en stadsvagn.. Men annars har den de kriterier du söker tror jag

• fiamalm

Vi köpte en carena easy, den har rätt stora hjul, vi är jättenöjd med vår.

• Sophia

Oj jag har glömt att kolla av denna tråd, tack så jättemycket för alla tips!

• Ciccilionaa

SEGR- bra pris och helt fantastisk! Har haft den på många långresor.
    Phil&Ted-ovärderlig vagn!

C

• Klotlisa

Bra tips låter det som!

Men vilken vagn är dessutom väldigt LÄTT?

• Ciccilionaa

SEGR väger absolut superlite!

C

• Klotlisa

Ska kolla på det då! Men vilken modell av SEGR är det och är de vagnarna inte jättedyra? Ute efter något som går att fynda relativt billigt på blocket pga reskassan och att det inte får göra så mkt om den blir skadad eller i värsta fall kommer bort.

Svar på tråden Bra resevagn? Helst med rätt stora hjul!