• singstar76

Dålig erfarenhet från bokklubbar Egmont Kärnan? Fler än jag???

Har nu försökt anmäla mig till två bokklubbar som hålls i av ett företag som heter Egmont Kärnan.

Den första var Nalle puhs babybokklubb och den andra var disney böcker. Båda gånger har jag fått bekräftelser via sms och mail att jag är anmäld till dessa bokklubbar..men inga böcker har kommit! (Och jag anmälde första när lillkillen var nyfödd...är 9,5 månad nu)

Har  även försökt maila ansvarig person på Egmont kärnan oxå utan att få nåt mail tillbaka...

Vad är det frågan om???? *IRRITERAD*

Fler som varit med om detta? Är det problem med företaget eller vad???

Edward 071006 - mammas mysgroda
  • Svar på tråden Dålig erfarenhet från bokklubbar Egmont Kärnan? Fler än jag???
  • Felidae

Har försökt gå med i en av deras bokklubbar via internet, men det har inte funkat. Jag har aldrig ens fått nån bekräftelse på medlemsskapet. Tror man måste använda telefon eller snigelpost för att komma i kontakt med dem helt enkelt.

• singstar76

Ja..men det är så puckat att dem skickar ut massor av reklam för sina bokklubbar där man enkelt kan anmäla sig via både sms och mail och sen funkar det inte...
    Och jag har som sagt fått bekräftelser båda gångerna där dem tackat för betällningen och skriver att snart kommer varorna...

Mycket märkligt tycker jag....Fundersam

• TheDyingBride

Jag fick något brev (vanligt alltså) om prinsessklubben och gick med bara för att få det första paketet (sen gå ur, vilket jag oftast gör om jag går med i något).
    Det var säkert ett år sen, inte sett röken av några prinsessor...

• TheDyingBride

Jag skickade anmälningen via vanlig snigelpost så det funkar inte heller uppenbarligen..

• singstar76

Nä det är ju ruskigt märkligt... man blir irriterad ju Skrikandes

• Siili

Jag lyckades gå med på andra försöket. Ett bra tag efter jag fått det första bokpaketet damp ett till helt plötsligt ned i brevlådan. Det jag inte insåg när jag anmälde mig var att de skickade ut bokpaketen utan att man får tillfälle att se vad det är för bok + att man inte heller kan avboka paketet i förväg. Det enda man kan göra är tydligen att skicka tillbaka och betala retuporto själv. Fast de var snälla nog att låta mig skicka tillbaka paketet utan att betala. Jag fick sedan info om att nästa paket skulle komma ett exakt antal veckor efter bokpaketet jag fick. Jag gick ur klubben några dagar senare och nu har det ändå kommit ett till paket. Skrikandes

Gabba Gabba Hey!
  • Siili

Det var förresten Disneybokklubben som jag gick med i...

Gabba Gabba Hey!
  • c0ol

Jag har lite insyn i bokklubbsverksamheten, och vet att dom har lite problem, köp böckerna på adlibris istället, säkrare och billigare.

• singstar76
    c0ol skrev 2008-07-23 12:53:40 följande:
    Jag har lite insyn i bokklubbsverksamheten, och vet att dom har lite problem, köp böckerna på adlibris istället, säkrare och billigare.
    Ja det är ju synd att dem fortsätter göra utskick när dem vet att dem inte kan "leverera" varorna ordentligt....
Svar på tråden Dålig erfarenhet från bokklubbar Egmont Kärnan? Fler än jag???