• Velour

Telenor-uppsägning!

Mitt abonnemang går ut 20 oktober i år och Telenor har 3 månaders uppsägning.

Jag hade för mig att man skulle säga upp 3 månader i förväg så att jag inte skulle behöva betala mer än till just 20 oktober. Alltså att jag skulle skriva ett uppsägningsbrev till dem imorgon så att abonnemangen upphör om 3 månader.

Men så läser jag detta på deras sida:

"Betalningsansvarig kan säga upp abonnemanget tidigast den första dagen efter utgången av den särskilda bindningstiden."

Betyder det alltså att abonnemangen kommer att upphöra 3 månader EFTER 20 oktober och att jag måste betala för 3 extra månader?!?

• Svar på tråden Telenor-uppsägning!
  • cuteswegirl

det är en ren fel formulering....... du kan säga upp det NU.... gör så om du inte vil betala extra månader....

När ska de bli vår tur????
  • cDk3r

Nej det betyder att abonnemanget kan avslutas först när bindningstiden är slut.
    Dvs, för att ditt abonnemang skall avslutas dagen efter det att bindningstiden gått ut så måste du skicka in din uppsägan tre månader före det datumet iom att det är tre månaders uppsägningstid.

• Velour

Bra! Då behöver jag inte vara orolig.

Och tack för svaren

• Velour

Tänkte skriva såhär:

"Härmed vill jag, *namn och personnummer*, att abonnemanget skall upphöra 20 oktober 2008."

Vad tycker ni? Ska jag ändra och lägga till något så att det inte blir fel och jag får fortsatta räkningar?

• Velour

Jaså? Till mig sa de att jag skulle skriva brev. Men jag kanske kan göra både och.

Sen undrar jag en grej till, efter den 20 juli kommer att vara på söndag, så kommer de att få brevet den 21 eller 22 juli. Kommer det att påverka uppsägningstiden?

Sorry att jag frågar sånt, men jag är absolut INTE kunnig i detta område.

• cuteswegirl

du kan ringa dygnet runt.... men ska du behålla nummret eller du ska avsluta de helt???

När ska de bli vår tur????
  • Velour

Ska avsluta det helt och köpa ett kontantkortpaket med nytt nr. och allt. Eller vilket är bäst?

cuteswegirl skrev 2008-07-19 01:08:03 följande:
    du kan ringa dygnet runt.... men ska du behålla nummret eller du ska avsluta de helt???
  • Minnie69

Normalt sett så räknar man väl från när det har kommit in till posten? Dvs poststämpeln. Vet inte, men det är väl det som brukar räknas vad gäller andra typer av avtalssituationer, försäkringar etc..Eller?

• Leah1

Till mig ringde dom och undrade om jag ville förlänga abbonemanget eller inte.

Svar på tråden Telenor-uppsägning!