• Velour

Telenor-uppsägning!

Mitt abonnemang går ut 20 oktober i år och Telenor har 3 månaders uppsägning.

Jag hade för mig att man skulle säga upp 3 månader i förväg så att jag inte skulle behöva betala mer än till just 20 oktober. Alltså att jag skulle skriva ett uppsägningsbrev till dem imorgon så att abonnemangen upphör om 3 månader.

Men så läser jag detta på deras sida:

"Betalningsansvarig kan säga upp abonnemanget tidigast den första dagen efter utgången av den särskilda bindningstiden."

Betyder det alltså att abonnemangen kommer att upphöra 3 månader EFTER 20 oktober och att jag måste betala för 3 extra månader?!?

• Svar på tråden Telenor-uppsägning!
  • cuteswegirl

tja de här med nytt nummer få du bestämma personligen.... men du kan göra om ditt abonnemang till kontantkort & på så sett behålla ditt nr OM du vill..... man brukar ju ge ut de till rätt många o.s.v.....

När ska de bli vår tur????
  • Velour

Fast eftersom den 20:e hamnar på söndag så kanske det inte räknas. Eller rättare sagt, så kanske det ändå räknas som att jag sagt upp abonnemanget den 20:e trots att de får brevet på måndag-tisdag.

Men jag tänker ringa först och se vad de säger. Det kanske bara räcker att säga upp per tel.

Minnie69 skrev 2008-07-19 04:24:07 följande:
    Normalt sett så räknar man väl från när det har kommit in till posten? Dvs poststämpeln. Vet inte, men det är väl det som brukar räknas vad gäller andra typer av avtalssituationer, försäkringar etc..Eller?
  • Velour

Så det avslutades av sig själv? Det var ju bra, besparade dig en massa möda.

Leah1 skrev 2008-07-19 08:57:47 följande:
    Till mig ringde dom och undrade om jag ville förlänga abbonemanget eller inte.
  • Velour

Så jag laddar bara telefonen med ett kontantkort från t.ex. Comviq men har fortfarande samma nummer?

(fan vad efterbliven jag är )

cuteswegirl skrev 2008-07-19 09:53:29 följande:
    tja de här med nytt nummer få du bestämma personligen.... men du kan göra om ditt abonnemang till kontantkort & på så sett behålla ditt nr OM du vill..... man brukar ju ge ut de till rätt många o.s.v.....
  • cuteswegirl

ne... om du ska gå över till annan operatör så ringer du till telenor & säger att du vill göra om ditt abonnemang till kontantkort..... då blir de kontantkort om 3 månader.... efter de går du till telia/comviq/halebob (eller vad du nu vill ha) & säger att du vill behålla ditt gammla nr så tar den nya operatören hand om de.....

• Leah1
    Velour skrev 2008-07-19 13:23:48 följande:
    Så det avslutades av sig själv? Det var ju bra, besparade dig en massa möda.
    Jag valde att förlänga det. Men när hon ringde så bad jag om att få återkomma,eftersom jag inte hadde bestämt mig, men glömde bort det, så efter några dagar ringde samma tjej igen och undrade om jag bestämt mig ännu. Valde att förlänga det.
  • Velour

Vad bra!

cuteswegirl skrev 2008-07-19 13:34:55 följande:
    ne... om du ska gå över till annan operatör så ringer du till telenor & säger att du vill göra om ditt abonnemang till kontantkort..... då blir de kontantkort om 3 månader.... efter de går du till telia/comviq/halebob (eller vad du nu vill ha) & säger att du vill behålla ditt gammla nr så tar den nya operatören hand om de.....
  • Velour

Nu har jag ringt och begärt överföring till kontantkort efter 20:e. Klart!

• Velour

Heheh, ja! Jag hade förbetett mig på allt, t.ex. att de skulle göra allt i sin makt för att få mig att förlänga abonnemanget, att de skulle begära ett uppsägningsbrev, sen att de väl fått brevet att de skulle säga att det hade kommit in för sent och att jag skulle bli skyldig att betala för en period extra osv.

Men det enda han sa var: Jag lägger in det så det blir kontant efter 20 oktober.

Så var det slut med det

cuteswegirl skrev 2008-07-19 15:06:20 följande:
    nice! visst va de enkelt?
  • Velour

Tack allihopa för era svar.

Och allra mest till dig Cuteswegirl för att du orkade vara med hela vägen Jag var så osäker på allt, eftersom jag inte hade gjort detta förr.
    Kram!

• cuteswegirl

de e lugnt... har jobbat på telenor i 5 år..... finns inga dumma frågor..... ni kunder KAN inte hålla kåll på allt.... så e de bara.....

• Velour

Vad skönt med en som jobbar där! Kanske jag återkommer till just DIG om det blir aktuellt, hehhee!

cuteswegirl skrev 2008-07-20 14:40:21 följande:
    de e lugnt... har jobbat på telenor i 5 år..... finns inga dumma frågor..... ni kunder KAN inte hålla kåll på allt.... så e de bara.....
Svar på tråden Telenor-uppsägning!