• kate79

Hur skulle du klä dig på en fest med 80-tals tema?

Nästa år fyller vi båda 30 år och det tänkte vi fira med en fest och tänkte att temat skulle vara 80-tal

Det finns ju en del stilar att välja bland, hur hade du klätt dig?

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Svar på tråden Hur skulle du klä dig på en fest med 80-tals tema?
  • MiaP

Kort jacka med STOOORA axelvaddar. Kort kjol, tights (möjligtvis strumbyxor och tubsockar) och pumps. Och två kilo smycken så klart! En snygg rosa rosett i håret, några ton smink sedan är det bra att lägga bergsprängaren på axeln och gå på fest!

• kate79

MiaP: Snyggt!

Tubsockor och strumpbyxor är ju ett måste.

• MiaP

Jag vet! Tubsockor i ett par orange pumps, mmmm!

• lövet2

Jag skulle köra med sent 80-tal. Det fanns en sorts klänning som var såååå snygg just då! 2 eller 3 volanger längst ned, och så gick den till strax ovanför knäna.

• MiaP
    lövet2 skrev 2008-07-19 22:08:42 följande:
    Jag skulle köra med sent 80-tal. Det fanns en sorts klänning som var såååå snygg just då! 2 eller 3 volanger längst ned, och så gick den till strax ovanför knäna.
    Ja fy, med stora blommor på!
  • tamate

kavaj med axelvaddar, randig på längden helst i pastellfärger. tajts, gjärna guldiga Eller en v tshirt (är ju inne igen) helst med ett stort mönster som 2 lejon eller en grällig text i zyberpunkstil."kavajbyxor" som är veckade upptill och tajta neråt. Jeans som man msåte ligga på golvet för att få på sig så tajt som möjligt. lång tshirt med ett supertunt skärp.

Håret supertuperat som en lejonman och smink i pastellfärger, gärna rosa, blått och grönt.

sök 80 tal på google i bilder. Du kan även söka Carola och se hur hon såg ut förr, för mig är hon super 80 tal =)

- det som inte dödar härdar!
  • vaniljbullen

Mkt neonfärger såklart - gärna såna där snoddar i gult, grönt, orange och rosa!

• vaniljbullen

Och såna där stoooooora plastsmycken, örhängen, halsband och armband.

• Linda1976

resårskärp med spänne fram i form av en stor plastfjäril, gärna mintgrönt!

Skipants (såna med gummiband under fötterna)
    Takano-overall
    Madonna-armband
    tuperad lugg
    våfflat hår

Herregud vad man såg ut....

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • kate79

Jag hade sådana ski-pants men trots att det är fest så vet i sjutton om jag kunnat använda sådana idag

Takano-overall?? är det en sådan där överdel och underdel hänger samman?

Är håret i en snodd på ena sidan av huvudet 80-tal?

Svar på tråden Hur skulle du klä dig på en fest med 80-tals tema?