• Ninjisen

Vattengång eller värkar först?

Det är lite olika har jag hört men vad är vanligast, att värkarna drar igång eller att vattnet går?

• Svar på tråden Vattengång eller värkar först?
  • miggs

fick värkar först med båda mina och BM fick spräcka hinnan båda gångerna inne på förlossningen

• hoppla76

Värkar först båda gångerna,vattnet har gått nästan samtidigt som barnen har kommit ut...

• Anna81

mitt vatten gick inte nån av gångerna, dom tog hål på hinnorna på förlossningen, vet inte hur det blir denna gång

• sophiathor

mitt vatten har inte gått spontant med nån av mina 3. Min slempropp har gått och inom ett dygn har värkarna kommit.

• hjärterum

Stämmer att det är ca 10% av alla förlossningar som startar med vattenavgång-min första gjorde det och värkarna började nästan direkt efter...
    väntar på andra nu!

• ebbebulan

För mig gick vattnet ca 10.30 och värkarna startade inte förrän vid 8-tiden på kvällen samma dag.

¤ min älskade bula, ebbe 080424 ¤
  • PeGw

För mig började värkarna först.

• 20110426

Vattnet gick först med mittentjejen, de andra två snittades i förtid.

Var med människor som GER energi, inte TAR energi annars får du soppatorsk i själen.
  • basio

Jag hade vattenavgång först med båda mina barn. Väntar med spänning på hur det börjar med lilla trean.

• Feelfree

Mina båda har startat med vattenavgång. sedan kom värkarna inom kort.

ja just slemproppen kom först... på båda....

• marmelade

Värkar i två dygn och var öppen 5-6 cm när de tog vattnet.

• frk Carlsson

Jag läste i "Att föda" av Gudrun Abascal att det är ovanligt att förlossningar startar genom vattenavgång, minns inte hur många procent det va...

Min förlossning med tvåan (ettan snittades planerat) började med värkar - vattnet gick först 36 timmar senare.

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
Svar på tråden Vattengång eller värkar först?