Hjälp, han sväljer så mycket luft!
Hej! Vår son är nu två veckor och har enbart fått ersättning. På BB verkade allt ok, men efter några dagar hemma så blev det mer och mer skrik. Det visar sig att lillen är jätteglups, han äter 70 milli på några få minuter, inte ovanligt att 100 milli ersättning åker ner på fem minuter. Vi har provat nästan alla flaskor som finns på marknaden, bytt nappar kors och tvärs men inget hjälper. Han sväljer lika mycket luft oberoende av flaska och napp. Detta resulterar i att han skriker mer och mer för varje natt, på dagarna sover han dock bra. Dessutom borde han få gjort nummer två lättare, vilket jag baserar på hans kämpande för att få ut något varje dag. Avföringen är inte hård, ändå har han svårt att få ut den. Antagligen luften som är i vägen för avföringen.
Finns det ännu något jag kan göra för att få honom mindre glupsk? Vi har tagit pauser, haft honoom att rapa, provat med både cuplaton och disflatyl samt reladroppar (alla preparat som säljs här i Finland) men inget verkar ge önskat resultat. Kommer han nånsin att lära sig äta långsammare? Eftersom inte ens Mams ultiventflaskor hjälper, det rinner för snabbt, så har jag bestämt att använda helt vanliga nappflaskor. Jag går sönder av att se honom ha så enormt mycket magknip på kvällarna och nätterna.