• salsajenny

Nån mer som hade missbildning på navelsträng/moderkaka som orsakade blödning?

När jag fick min dotter för mer än 1½ år sen, så blev det dramatik. Störtblödning och ambulans till sjukhuset. Akut kejsarsnitt. Och så visade det sig att det var dotterns blod jag blött, det fanns nämligen en missbildning runt navelsträngen och moderkakan, den sista decimetern av navelsträngen till moderkakan hade inget skydd för blodkärlen, så det var ett eller några av dem som brustit, därav blödningen. Dottern fick 3 påsar blod när hon kom ut.

Läkaren sa att detta var så ovanligt, att han, som var gammal och erfaren, aldrig sett det själv, utan bara läst om det. Det kommer inte hända mig igen. Och det var ren tur att kärlen inte brast långt tidigare i graviditeten, jag var ju 10 dagar över tiden när det hände nu....

Men finns det nån mer här som råkat ut för samma sak?

• Svar på tråden Nån mer som hade missbildning på navelsträng/moderkaka som orsakade blödning?
  • ploppviola

Usch vad dramatiskt..De är nog som du skriver att de är mycke ovanligt...

Jag blödde nästan hela min tredje grav pga att moderkakan satt  långt ner o blödde o sen när barnet var fött så hade jag flera frakturer på själva moderkakan...

Skönt att de gick bra för er!!

Du är värdefull
Svar på tråden Nån mer som hade missbildning på navelsträng/moderkaka som orsakade blödning?