• Pebbels1

Någon som har beställt parfym från E-bay?

Hej!

Som rubriken lyder undrar jag om någon har köpt parfym från e-bay. Det är ju bara hur billigt som helst nu när dollarn är så låg.
    Vilka erfarenheter har ni därav?
    Vad går frakten på till Sverige?
    Är det några andra kostnader som tillkommer, t.ex. tull, moms mm?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Någon som har beställt parfym från E-bay?
  • Morrisen

Jag beställde clean parfymer från USA, en original edt, en baby girl edt och en ultimate edp. Totalt kostade det 709 kr med frakt. Men sedan så var jag tvungen att betala 80 kr i tullavgift också och det fick man med paketet när man skulle hämta det på posten. Totalt blev det ändå billagare än vad bara ultimaten kostar själv i Sverige.
    Jag vet inte riktigt var gränsen går för att behöva betala tullavgifter för jag beställde även hygienartiklar(lyxtvålar) från ett annat ställe för 363 kr totalt och då behövde jag inte betala några andra avgifter, där hade de iofs skrivit att det var en gåva på paketet och det kanske gjorde sitt till.

Kan iaf rekommendera den säljaren på ebay som jag köpte parfym från "perfumein2u", varorna levererades direkt och man fick en sammanställning på den totala kostnaden allting verifierades med mail direkt och sedan fick man ett fraktnummer så man kunde följa beställningen. Tyvärr så tar det lite tid genom tullen bara. Det tog lite drygt 2 veckor att få hem grejorna.

• Pebbels1

Tack, du är en pärla!!! Precis vad jag ville veta! Är också ute efter Cleans parfymer så jag ska genast kolla upp säljaren och se vad hon har att erbjuda.
    Ääälskar bara Clean Warm Cotton, men är lite nyfiken på de övriga. Hur luktar Baby Girl?
    Förresten, hur gjorde du med betalninen?
    Tack än en gång för ditt svar!

• Morrisen

Jag betalade via paypal som de helst vill och det var inga problem. Man registrerar alltså ett konto där med sina kortuppgifter.

Babygirl har en varm, mjuk och sötare doft med en del kanel, vit musk som jag tycker stannar längst.
    Jag är som en knarkare med den parfymen och blir helt hög av den.

Tyvärr blev jag lite besviken på ultimaten som var lite för grön för mig. Gillar originalen och baby girl mycket mer.

Har även funderat på warm cotton men inte köpt den ännu.
    Ligger mycket högre i pris på ebay än de andra, iofs är det en edp men ändå. Det är ju iaf billigare än i Sverige men man kan inte köpa allt påstår min man, hm.

• Pebbels1

Tackar! Kan verkligen rekommendera Warm Cotton - luktar EXAKT som nytvättad tvätt.
    Hehe, känner igen det där med maken... Men Warm Cotton är värd att testa!!! Hälsa från mig
    Tyvärr verkar "din" säljare inte ha några varor ute nu, vad jag kunde se ialla fall.

• ananda74

jag har handlat på Strawberrynet jättemånga gånger. även parfymer.

de har gratis frakt till hela världen

om man åker på tullavgift (vilket man kan göra om det kostar mer än 250kr tror jag det är) så scannar man/fotar av kvittot och mailar det till dem och berättar vad som hänt så sätter de tillbaka pengarna inom en vecka på ens visa-kort. skitbra!

Svar på tråden Någon som har beställt parfym från E-bay?