Varför har du ingen brandsläckare hemma?
Jag tycker att det skrämmande många som inte har en brandsläckare, och nu är jag nyfiken på varför ni inte har någon...
Om det skulle börja brinna?
Jag tycker att det skrämmande många som inte har en brandsläckare, och nu är jag nyfiken på varför ni inte har någon...
Om det skulle börja brinna?
**Varför har du ingen brandsläckare hemma**
ÖÖÖhh jooo det har jag 3 st, en i pannrummet en på andra våning
Och så en i hallen vid ytterdörren ? alla 6 kg pulversläckare
Samt 6 st brandvarnare i 3 sovrum storarummet kontoret och matsalsrummet
Ingen aning, det har väl bara inte blivit av. Jag tror inte att brandsläckare är det första man tänker på när man bor i hyresrätt, skulle tro att de allra flesta som svarade ja (på att de har brandsläckare) i förra omröstningen bor i hus/villa.
Annat: Har inte haft en tanke på att köpa en...
Annat: Har inte tänkt på det.
Annat - får aldrig tummen ur att köpa någon.
För att jag inte kommit mig för att köpa en...
Som snö skrev 2008-07-21 08:41:20 följande:
Blev nr. 3...ren dumhet eller lathet är svaret på varför vi inte har skaffat någon.
Det finns även två rum utan brandvarnare. Ska ta mig i kragen.
Bra att man får en knuff i rätt riktning av TS
Har inte tänkt på att man behöver en faktiskt, Har brandvarnare i alla rum, men ingen släckare, Brinner det så tar vi barnen och lådorna med barnens minnessaker. Allt annat kan brinna upp om det vill sig illa. saker kan man köpa nytt.
Men JA vi behöver en brandsläckare!!!
För att jag inte vet vilken sort jag ska välja Brandmännen jag frågat säger pulver,men sen säger andra att släcker du en liiiten brand med pulver har du pulver precis överallt sen. Och då borde jag ju köpa skum,men det kan ju inte vara lika bra eftersom brandmännen rekommenderade pulver...eller jag vet inte...