• Fragile Angel

Varför har du ingen brandsläckare hemma?

Jag tycker att det skrämmande många som inte har en brandsläckare, och nu är jag nyfiken på varför ni inte har någon...

OmröstningarOm det skulle börja brinna?

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Svar på tråden Varför har du ingen brandsläckare hemma?
  • Oompa Loompas

**Varför har du ingen brandsläckare hemma**

ÖÖÖhh jooo det har jag 3 st, en i pannrummet en på andra våning
    Och så en i hallen vid ytterdörren ? alla 6 kg pulversläckare
    Samt 6 st brandvarnare i 3 sovrum storarummet kontoret och matsalsrummet

• Atamon

Ingen aning, det har väl bara inte blivit av. Jag tror inte att brandsläckare är det första man tänker på när man bor i hyresrätt, skulle tro att de allra flesta som svarade ja (på att de har brandsläckare) i förra omröstningen bor i hus/villa.

• Perfect girlfriend

Annat: Har inte tänkt på det.

• snillis

Annat - får aldrig tummen ur att köpa någon.

• ludenben

För att jag inte kommit mig för att köpa en...

• Smultron ett

Som snö skrev 2008-07-21 08:41:20 följande:

Har inget bra ställe att ha den på. Tycker att det viktigt att det ser bra ut här hemma. Och så brinner det så sällen.
    allvarligt????

men måla den i nån snygg fond-färg och klä in den i glitter så kan den stå brevis tv-n i vardagsrummet
  • bripoint

Blev nr. 3...ren dumhet eller lathet är svaret på varför vi inte har skaffat någon.
    Det finns även två rum utan brandvarnare. Ska ta mig i kragen.
    Bra att man får en knuff i rätt riktning av TS

• Smultron ett

Har inte tänkt på att man behöver en faktiskt, Har brandvarnare i alla rum, men ingen släckare, Brinner det så tar vi barnen och lådorna med barnens minnessaker. Allt annat kan brinna upp om det vill sig illa. saker kan man köpa nytt.

Men JA vi behöver en brandsläckare!!!

• månälva

För att jag inte vet vilken sort jag ska välja Brandmännen jag frågat säger pulver,men sen säger andra att släcker du en liiiten brand med pulver har du pulver precis överallt sen. Och då borde jag ju köpa skum,men det kan ju inte vara lika bra eftersom brandmännen rekommenderade pulver...eller jag vet inte...

Svar på tråden Varför har du ingen brandsläckare hemma?