• tissan00

Furtuventura/Kanarieöarna. Berätta!

Hej!

Jag, min sambo och mina två barn ska till Fuertuventura 1 dec. Det kändes så bra när jag bokade resan och såg alla stränder.., Nu börjar jag bli tveksam. Har hört att det blåser mycket och att det inte kommer vara så speciellt varmt. Snälla berätta vad ni har för erfarenheter av era kanarieresor den tiden på året. Skulle bli sååå tacksam.

• Svar på tråden Furtuventura/Kanarieöarna. Berätta!
  • Agapi

Jag var där i mars. Ja de är en blåsig ö, väldigt populärt bland vindsurfare och kite surfare. Men har oxå varit på grand canaria i januari och de är inte speciellt varmt. Kunde inte bada i havet varesej i jan eller mars. Dock var de runt 25 grader varmt i luften, men då de blåser mycke nästan alltid så kan de bli lite kyligt ändå.

Annars tyckte jag fuerteventura var en trevlig ö. De var inte massa jobba inkastare och påiga människor i affärerna. Tvärtom fick vi flera gånger leta upp kassörskan inne på lagret för att få betala =P Tyckte faktiskt om ön, men om ni går på las dunas (tror de hette så, den största känndaste stranden på ön som är som en öken typ) så tänk på att de finns de INGEN stanns att köpa mat eller dricka. Gick i 1,5 timme innan vi såg en liten husvagn som sålde dricka och mat. Om ni inte bor vid stranden då.

• Fiiiaa

Vi var där i januari. Vädret var iofs fint (20-23 grader) hela veckan. Men för kallt dör att bada i havet. Vi var inte på stranden en ändå gång. Vi kommer inte åka dit igen.. tyckte det var dyrt, näst intill dyrare än Sverige att käka ute. Sen är det väl olika vart man är.. vi var på en liten resort som hette las playitas/ gran tarrajal.. Nja, jag är inte nöjd med den resan iafall..

• Pyff

Var ska ni bo? Vi var i Corralejo på norra ön, där blåste det utav bara helsike hela tiden!! Det är där de fina sand-dynorna är men det gick ju fasiken inte att vara på stranden när det blåste halv storm! Vi låg vid poolen hela tiden, vilket ju är rätt tråkigt. Själva "staden" Corralejo var inte heller myckt att ha, trist, ful och dyr! Synd för vi älskade verkligen hotellet så hade det legat nån annanstans hade vi nog återvänt...... Tror inte att blåsten är riktigt lika illa i typ Jandia och de andra orterna på syd-sidan.

Svar på tråden Furtuventura/Kanarieöarna. Berätta!