Inlägg från: Nettis1975 |Visa alla inlägg
  • Nettis1975

Problem med sköldkörteln? Del 10

Hej! Ni verkar kunniga i denna tråd gällande provresultat etc. Tänkte ställa lite frågor om det går bra.

Jag har en underfunktion, men har nu efter 1½ års ätande av Levaxin kommit ner till ett TSH värde på 0,4 från tidigare 55.

Frågorna är: Mensen påverkas, det vet jag. Är det någon som fått svår mensvärk och kraftigare blödning pga överfunktion?

Min läkare vill även undersöka mig ytterligare och göra vidare utredning gällande hypofysen. Någon som vet hur en sådan undersökning går till?

• Nettis1975
    Nufsan skrev 2008-10-02 08:28:33 följande:
    Jag har ju ingen överfunktion utan jag har hypothyreos! Däremot så ha min mens påverkats! Tidigare när jag hade högt TSH så hade jag jätteriklig mens, nu när jag kommit ner på normala värden så har jag fått en hemsk mensvärk som sitter i flera dagar in i mensen, men däremot så blöder jag för första gången i mitt vuxna liv normalt till lite. Jag är inne på min 4:e dag med mens och jag kan ha trosskydd vilket jag inte har kunnat haft sen den dagen jag fick min mens som 13 åring.Jag brukar blöda kraftig i 7-8 dgr, men nu verkar det som att jag kortat ner min  mens till 5-6??
    Vad skönt för dig. Jag har ju antingen haft kraftig mens eller ingen alls. Nu kommer den varje månad vilket är sällsynt för mig
  • Nettis1975
    lunaria skrev 2008-10-02 09:55:03 följande:
    nettis: jag har hyper o har en djävulsk mensvärk som nästan är lika illa som värkar. har börjat med receptfria "EOX" för att jag ska kunna må bra under min mens. jag har alltid haft någorlunda kraftiga blödningar så det känner jag inte nån skillnad av...
    Samma här. Aldrig haft mensvärk såhär tidigare, men kraftiga blödningar.
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10