Problem med sköldkörteln? Del 10
Hej!
Jag har hypotyreos sen drygt 1 år tillbaka med högt antal TPO-antikroppar som dock sjunkit från 700 till 230 st!
För ca 2 mån sen så tyckte jag att jag kände mig så ängslig, panikig, hög puls, orolig m.m. och då visade TSH:t 0.2 (ref 0.4-4.7). Jag sänkte då min Levaxindos från 100 mkg per dag till 100 mkg 5 dgr/ vecka och 75 mkg 2 dgr/vecka. Jag mådde efter ett tag mycket bättre än någonsin och kände att det mesta var på topp! Sen för typ någon vecka sen så störtdök jag igen. Oregelbunden puls, ofta snabb, yrsel, illamående, ångest, oro...kollade TSH i onsdags förra veckan som då var 0.3. Jag fick då sänka ytterligare till 75 mkg 5 dgr per vecka och 100 mkg 2 dgr/vecka. Slår man ut det så blir det ca 12 mkg mindre per dag (om jag inte minns fel).
Nu 1 vecka efter dosändringen mår jag sämre än nånsin. Kraftig yrsel som är karusellliknande på morgonen, suddig syn, hur varms som helst i händer och fötter (mest händer) uppstressad, oregelbunden puls, ibland snabb (ca 80 slag per minut) ibland långsam(ca 60 slag per minut).
Vad beror detta på? Är det själva dosförändringen som gör att jag mår så dåligt och är så jäkla varm och har ångest? Eller måste jag sänka dosen ännu mer?
Hjälp!!!