blombukett skrev 2008-09-16 09:53:09 följande:
Hej på er, jag har inte varit hemma på ett tag och inte kunnat läsa inlägg de senaste veckorna. Den 26 aug opererade jag bort gallan, en titthålsoperation där man brukar få komma hem dagen efter. Men jag drabbades av flera svåra komplikationer och har legat på sjukhus i 2,5 vecka. Jag hade blödningar i buken och läckage av galla bla, jag har varit jättesjuk. I fredags blev jag utskriven och det är så skönt att vara hemma. Men jag är helt körd i botten, både till kropp och psyke.Det var en månad sen som jag höjde levaxindosen från 150 till 200, men TSH har inte ändrats något, det ligger fortfarande på 13. Jag har ett läkarbesök på endokrinmottagningen nästa vecka men jag känner att jag inte kan vänta så länge. Man behöver inte vara läkare för att förstå att jag måste höja levaxindosen. Jag har ringt till endokrinmottagningen och vädjat om att en läkare ska titta på mina prover nu. I det läget som jag är nu behöver jag all hjälp jag kan få för att jag ska kunna återhämta mig från sviterna efter operationen som gick fel. Jag är sjukskriven i 3 veckor och ett dåligt TSH-värde hjälper inte mig att tillfriskna, tvärtom - och det sa jag till dem. Som om det här inte räckte så fick jag veta värdet på TRAK som jag tog för 4 veckor sen. Jag har inte vågat fråga förut för jag var rädd att bli jätteledsen om det inte hade gått ner så mycket, men nu när jag pratade med endokrinavdelningen så frågade jag ändå. Jag blev chockad och jätteledsen för det HAR GÅTT UPP!!! Innan operationen hade jag trak på 12, nu är det 18. Kära ni, jag vet inte vad jag ska ta mig till?!!! Det blir bara värre och värre, eländet tar aldrig slut. Jag känner mig så rädd och ledsen och förtvivlad. Jag längtar så enormt mycket efter ett till barn, och nu verkar allt så mörkt. Många kramar från mig
Usch jag lider med dig!!! Är du hyper?
Förstår att du är helt slut... det är man ju bara av att vara sjuk i sköldkörteln men dina galla besvär och komplikationer skulle ju ta kol på vem som helst!
Hoppas du får hjälp, tyvärr är jag inte hemma på hyper, då jag tror man mäter TRAK där.
Kramar!