• clay

Unionens A-kassa -Problem!

Skickade in mina intyg och allt såg ut att vara i sin ordning. Efter 18 dagar tröttnar jag på att kolla på deras nättjänst för att se om jag blivit beviljad ersättning så jag skickar ett meddelande och frågar hur det går med mitt ärende. Till svar får jag att de skickat tillbaka mitt arbetsgivarintyg till XXXX för komplettering för 2 veckor sedan och att de inte kan ta ett beslut utan kompletteringen.
    Till saken hör att jag ALDRIG hört talas om företaget de skickat mitt arbetsgivarintyg till eller ens JOBBAT för det eller i den branschen som företaget jobbar inom! Sökte på nätet efter det och det är i en helt annan bransch!

Vad är det för feeeeel?!!!! Grrrrrrr
    Får de bete sig så här?!

Nån mer som haft problem med unionens akassa???

• Svar på tråden Unionens A-kassa -Problem!
  • Naturligt
    clay skrev 2008-07-21 11:53:48 följande:
    Skickade in mina intyg och allt såg ut att vara i sin ordning. Efter 18 dagar tröttnar jag på att kolla på deras nättjänst för att se om jag blivit beviljad ersättning så jag skickar ett meddelande och frågar hur det går med mitt ärende. Till svar får jag att de skickat tillbaka mitt arbetsgivarintyg till XXXX för komplettering för 2 veckor sedan och att de inte kan ta ett beslut utan kompletteringen.Till saken hör att jag ALDRIG hört talas om företaget de skickat mitt arbetsgivarintyg till eller ens JOBBAT för det eller i den branschen som företaget jobbar inom! Sökte på nätet efter det och det är i en helt annan bransch!Vad är det för feeeeel?!!!! GrrrrrrrFår de bete sig så här?! Nån mer som haft problem med unionens akassa???
    nej ring till de och skäll, det har uppenbarligen blivit HELTOKIGT!
  • clay

Jag kom äntligen fram till dem, det var fel... han skyllde på stress. De har längre handläggningstider nu, så man får vänta 4 v innan de ens kollar på ens ansökan. Nåja, det kanske löser sig ändå.

Svar på tråden Unionens A-kassa -Problem!