• pindile

brännmärke på min son

min son föddes för snart tre år sedan i v29. låg på neo i 5 veckor innan vi kom hem. väl hemma upptäckte vi ett brännmärke på hans rygg som kommit av de små mätgrejerna som fästs på sidan av ryggen.....
    kändes sååå jobbigt, det syns än idag som ett ljust märke, ett ärr för livet.
    och allt beror på att sköterskorna missat att byta plats på dessa varma grejer.( vet inte vad de kallas)
    om jag ändå vetat....
    han måste ju fått ONT....tycker än idag att detta e jobbigt.
    nån mer som råkat ut för samma sak??

• Svar på tråden brännmärke på min son
  • pindile

nej, det struntar jag nog i, e bara tråkigt att han kommer vara märkt för livet pga att nån inte skött sitt jobb som de ska...

• pindile

ja det har du nog rätt i....får kolla upp det lite....tack för rådet o stödet

• pindile

inte hela världen?? nej inte om han varit född sån, men det har ju blivit så för att nån (omedvetet) gjort honom illa... det gör ju ot i en själv när barnen får ont...han va ju såliten o kunde inte visa att han hade ont.
    nej det syns inte o jag kommer aldrig göra en stor affär av det inför honom men det e klart att man blir upprörd.
    jag litade till 100 procent på dom somvar anställda för att vårda min son o iställt fick han åka hem med ett ärr för livet.

• pindile

ja det e helt ofattbart att sånt kan hända.
    jo vi märkte inte detta direkt utan hade varit hemma i ca3 veckor, man ser ju inte sitt barn bakifrån så mycket...då var vi på återbesök på neoavdelningen och visade detta för sköterskan, oj då sa hon bara och påpekade för oss att det ju måste vara de där grejerna som orsakat märket och att de håller så hög temp att man måste byta plats på dom ganska ofta för att det inte ska brännas....
    sen sa hon inget mer om det....o själv fattar man ju inte heller föränn efteråt.....
    jag skrev ett anonymt brev till sjukhusledningen och lät dom få reda på detta.
    hemskt att de kn göra sådana misstag, det kunde ju vara nåt viktigare som de glömt lika gärna......

det e ju inte så farligt rent skönhetsmässigt men det var inte heller därför jag skrev.

• pindile

det e välklart att jag e tacksam....vem e inte det?? men jag ville bara veta om nån mer varit med om samma sak....vad e så fel med det?? känns som alla ska tala om för mig att jag "borde släppa det"
    vem e du för att säga till mig att "de räddade han liv". tror inte du att jag vet det??
    men bara för att de räddat honom e det väl inte ok att de missköter sig som de gjort?? ska man inte kunna lita på vårdpersonalen?? jag lade min son i deras händer och har du inte varit med om nåt liknande så vet du inte hur det känns!!
    TACK så mkt för "stödet".....

• pindile

snälla nån....om det var nåt annat skulle väl knappast sköterskan sagt till oss att det var det?? hon sa ju att de måste missat att ta bort den. o tittar man på foton på honom så ser man att det e precis där märket sitter....
    jag menar inte en sån som mäter syresättnigen, han hade en sån på foten den har inte lämnat märke i efterhand, utan såna små plattor som när man mäter ekg typ.....

• pindile

blir besviken på er tjejer...skrev inte här för att få kritik o för att ni ska tala om för mig att jag i princip e löjlig o inte vet vad jag pratar om.....jag ville bara veta om nån varit med om samma sak som jag.....e det så fel eller????
    tycker vi lägger ner tråden om inen har nåt vettigt att tillägga..

• pindile

men herregud har jag sagt att andra inte varit med om värre eller.....
    jag tyckte synd om min son, e det nåt fel på det eller.....frågade inte efter åsikter utan folk med samma erfarenheter.....
    ja han klarade sig, men hade inte behövt bli missbehandlad för det.....så du tycker att jag inte borde vara upprörd på personalen för att de gjort ett sånt simpelt misstag som lett till att han fått ärr för livet......hur e man funtad då eller....

• pindile

har redan pratat med dom o de har sagt vad som hänt, de på avdelningen alltså. jag klagade till ledningen...det e ju dom som ska veta att sånt händer.
    sköterskan sa att de har glömt bort att flytta brickan helt enkelt.....de får ju inte glömma saker i den positionen,då kan ju nåt ännu värre hända nästa gång, eller hur...

• pindile

skönt att höra att det finns de som kan relatera till min historia....fattar inte vaför folk svarar på sånt som de inte fattar nåt om....va jobbigt med magflunsan....stackars liten.

• pindile

nej jag menar inte ekg, men de ser typ ut så, fast de e riktigt varma och ska flyttas på minst en gång i timman, vet det för vi fick själva se när det gjordes ibland

• pindile

e det inte det forumet e tll för? att hitta mammor med liknade erfarenheter?? vad vet du ommig?? jag har inte tänkt på detta dygnet runt om du tror det....ville bara veta om nån annan varit med om samma sak......du har ju uppenbarligen inte det....och det var inte såna som dig jag sökte heller....
    sköt ditt o så e det bra med det.....

• pindile

TACK, alla er som verkar ha fattat vad jag menade med min tråd...
    jag blev jätteledsen igår och besviken över att bli så missförstådd.....känns skönt att iallafall de flesta verkar förstå mina känslor.....
    det e ju inte så att jag tänker på detta hela tiden, men ibland dyker tanken upp och särskilt som jag var gravid nyss igenoch var livrädd att nr2 också skulle komma för tidigt....
    som sagt, prmaturer är väldigt käsliga och har man fått en bebis för tidigt, tror jag man förstår.....

• pindile

men han blev inte skadad för att de räddade honom, då hade det inte stört mig, han blev brännskadad för att nån av sköterskorna inte skött sitt jobb.....och det tycker du e helt rätt.....??!!

• pindile

ruffe4: får jag fråga om du har barn själv som kommit för tidigt?? tror det e svårt annars att sätta sig in i den sitsen,
    tinaw menade knappast inte att hon inte accepterar ärren, bara att det e så jobbigt att ständigt bli påmind om den tiden som var såååå jobbig, att varje dag leva i ovisshet om morgondagen istället som alla andra som fått sina små, kunna njuta av att blivit fräldrar och åka hem efter ett par timmar med sin lilla.

jag har själv fått en för tidigt och en normalt, med den första fick jag leva dygnet runt med syrgas, mätmaskiner, sondmatning (även efter vi kommit hem) osv....i 7 veckor....
    o med den andra åkte jag hem 6 timmar efter förlossningen...
    går inte att jämföra dessa upplevelser, alltid underbart att bli mamma, men inte fullt så underbart om man inte vet om ens lilla bebis kommer leva tills imorgon........

• pindile

ruffe4 min sons ärr e ett resultat av slarv o inget annat.
    det påminner mig om att han lidit i onödan.....o ingen kan säga til mig att jag inte ska bry mig, för slarv inom vården e absolut aldrig ok, särskilt inte med små prematurer, då minsta misstagt kan bli ödestigert.....

• pindile

skosa
    då vet nån mer hur det känns iallafall.....som sagt det e aldrig ok

• pindile

trasan0606: jaha, tänk om det var det som hände??!! man vet ju aldrig.....fast på avdelningen sa dom till mig efteråt att det var nån som missat o flytta mätaren i tid, skulle göras varje halvtimma för att undvika att bränna barnet....

Svar på tråden brännmärke på min son