Problem med skräpkänsla, irritation, ömhet och gegg i ögat - ett problem som kommer och går...vad kan det vara?
Jag har i ett par år haft problem med mina ögon.
Det känns som att det harkommit in en liten glasbit som ligger och skaver och irriterar dels om jag blinkar men också när ögat är helt öppet eller stängt.
Ofta så tittar jag i spegeln och ser inget alls...
Men ibland så är det som att det under ögonlocket ligger långa slemmiga trådar som är lite gulaktiga.. ser ut som någon sorts var kanske? som man har vid ögoninfektioner.. och ibland kan det vara stora klumpar med sådant gegg innanför ögonlocket.
Jag får känslan av att det är de som irriterar och pillar försiktigt bort det, vilket ofta resulterar i mer irritation..
Sen blir det som en ond cirkel - gegg, pill och skav och ömhet..
Ibland blir ögat rött och irriterat också och jag ser väldigt suddigt i ett par timmar.
Det lustiga är att skräpkänslan och allt det här kan komma och gå från dag till dag och timmar till timmar. Men ofta är det perioder då ögonen är helt bra och andra perioder då det är jättejobbigt.
Jag har testat med ögondroppar för torra ögon men det hälper knappt någonting..
Eftersom det kan bli bra på en timme kan det inte vara en ögoninfektion heller.
Jag börjar undra vad det kan bero på de här besvären och undrar om någon känner igen symptomen?