• memlan83

Ni med ringsjalar, lite frågor..

Är väldigt sugen på en ringsjal, mest för att kunna bära på höften då å då. Behöver att bäralternativ som funkar snabbt och enkelt, lätt att stoppa ned barnet osv. Har redan en långsjal + en bärsele, kanske är det slöseri med pengar att köpa en ytterligare?
    Hur mkt använder du din ringsjal? Och ni som använder, hur länge orkar man bära utan att det blir tungt för axeln?

Lillen är 9 mån och jag vet inte hur länge han vill bli buren heller, än så länge har han dock inget val

♥ William ♥ 6/5-06 & ♥ Elliot 13/10-07 ♥
  • Svar på tråden Ni med ringsjalar, lite frågor..
  • Yohanski

Jag sydde en ringsjal istället för att köpa en, på så vis sparade jag cirka 300 kronor... jag har bara en sån (och en BB, kan ej använda den) o klarar av att bära dottern hur länge som helst... Använder den ett par gånger i veckan, när hon inte vill ligga i vagnen...

• gosmamman

Jag har också sytt en ringsjal och jag har anv den en hel del. Kunde bära ganska länge i den, lätt en timme elller två.
    Blev det tungt så kunde man ju dessutom vrida fram barnet så hon hamnade lite mer "mage mot mage" så blrv vikten lite mer jämn.

• memlan83

Tack för tipsen!! Beställde en ringsjal nu, den billigaste jag kunde hitta Om jag gillar den ska jag verkligen prova på att sy en själv, verkade rätt lätt!

♥ William ♥ 6/5-06 & ♥ Elliot 13/10-07 ♥
  • gosmamman
    memlan83 skrev 2008-07-22 22:14:33 följande:
    Tack för tipsen!! Beställde en ringsjal nu, den billigaste jag kunde hitta Om jag gillar den ska jag verkligen prova på att sy en själv, verkade rätt lätt!
    japp, d var lätt och man blir lite extra stolt när man har en hemsydd och kan ha ett fiiint tyg
  • kofta
    Svar på #4
    Vilken ringsjal köpte du, och vad tyckte du om den?
    Jag har en trikåsjal nu, men vill gärna ha en sjal som är snabbare att ta på just när man går från bilen eller så.
    Vad använder du mest nu av dina tre alternativ?
Svar på tråden Ni med ringsjalar, lite frågor..