• Smurfanna

Utstämplad!!! Kan man få betald utbildning av arbetsförmedlingen???!!!!!???????

Om man inte har fler a-kassedagar och vet att man kommer få jobb genom en högskoleutbildning.
    Kan man få bidrag genom arbetsförmedlingen när man pluggar och vet att man kommer få jobb efter utbildningen?
    Även om inte utbildningen kostar något , så måste man ju ta lån för att leva.. och om man inte klarar mer lån??

• Svar på tråden Utstämplad!!! Kan man få betald utbildning av arbetsförmedlingen???!!!!!???????
  • Discodivan

nä det blir nog soc eler csn

• Kakan83

Nej, varför skulle man? Alla andra måste ju bekosta det själva.

• Smurfanna
    Svar på #2
    Fast förr vet jag att man kunde få det, har en vän som fått det. Men reglerna har väl ändrats??!
  • Yrslan

Det hoppas jag verkligen INTE!!!
    Man tar sitt EGET ansvar och ser till att skaffa sig en utbildning som alla vi andra på högskolor runt om i Sverige och världen.......

• snarf

Arbets förmedlingen köper ju in utbildningar i mellanåt. Men dom köper bara in de utbildningar där dom ser att jobben finns. Kolla på arbetsförmedlingens hemsida hur de ser ut hos just dig. jag fick min utbildning betalt som undersköterska inom psyk för ett år sen. Dom körde tre utbildningar i rad i falun.
    Prata även med din handledare om chansen att få utbildningen betald inom just de du vill utbilda dig till. Annars är det csn som gäller.

• Smurfanna
    snarf skrev 2008-07-21 23:57:20 följande:
    Arbets förmedlingen köper ju in utbildningar i mellanåt. Men dom köper bara in de utbildningar där dom ser att jobben finns. Kolla på arbetsförmedlingens hemsida hur de ser ut hos just dig. jag fick min utbildning betalt som undersköterska inom psyk för ett år sen. Dom körde tre utbildningar i rad i falun. Prata även med din handledare om chansen att få utbildningen betald inom just de du vill utbilda dig till. Annars är det csn som gäller.
    Okej. Tack. Det är som yrkeslärare jag vill utbilda mej.
  • anarkokapitalist
    snarf skrev 2008-07-21 23:57:20 följande:
    Arbets förmedlingen köper ju in utbildningar i mellanåt. Men dom köper bara in de utbildningar där dom ser att jobben finns. Kolla på arbetsförmedlingens hemsida hur de ser ut hos just dig. jag fick min utbildning betalt som undersköterska inom psyk för ett år sen. Dom körde tre utbildningar i rad i falun. Prata även med din handledare om chansen att få utbildningen betald inom just de du vill utbilda dig till. Annars är det csn som gäller.
    Arbetsförmedlingen köper aldrig in högskoleutbildningar.
  • snarf

Nej men dom kanske har en liknande utbildning med de hon i slutändan vill hålla på med. högskolan får man självklart betala själv.

Svar på tråden Utstämplad!!! Kan man få betald utbildning av arbetsförmedlingen???!!!!!???????