• Anonym (Rädd)

Jag misstänker att jag blev drogad på krogen, kan man kolla det?

Jag vet inte om jag har lagt det här i rätt tråd.

För 3 helger sen så var jag ute på krogen.
    Krogen stängde kl 02 men från kl 01 så kommer jag inte ihåg någonting alls.
    Jag var bla ute med min sambo.
    När vi gick hem hade jag tydligen gjort slut med honom för att jag tyckte att han var värd någon som var bättre än mig.
    Vi har varit tillsammans i 2,5 år och har ALDRIG gjort slut tidigare.
    Jag kastade nycklarna på honom och gick åt ett annat håll.
    Jag kom inte hem förens kl 04 (vi bor ca 15 min från krogen) och jag har ingen aning om vad som har hänt under dom 2 timmarna.
    Det enda jag vet är att runt kl 03.45 så ringde jag min sambo och grät för att ajg inte hittade hem. Då var jag ca 1 min från vårat hus. Det känns helt sjuk och jag mår jätte dåligt.
    Min sambo sa att jag var jätte konstig.
    Jag köpte 4 drinkar under hela tiden vi var på krogen. 1 blev ut spilld och 1 var så äcklig att jag inte ens kunde dricka upp den.

Vet någon om man kan kolla på något sätt om man har blivit drogad?!
    Är livrädd att jag ska ha fått den där Rape-drug eller vad den nu heter. Då blir man ju steril

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Jag misstänker att jag blev drogad på krogen, kan man kolla det?
  • cuteswegirl

Progesterex är en faktoid, ett påhittat medicinskt preparat som ingår i en vandringssägen om våldtäkter. Den påhittade historien började spridas med hjälp av e-post 1999. Någon medicin med det här namnet existerar inte.

Preparatet påstås ha blandats i drinkar tillsammans med Rohypnol. Progesterex ska då sterilisera offret, inte bara för kvällen, utan för resten av hennes liv. Detta för att våldtäktsmannen/våldtäktsmännen inte ska behöva bekymra sig om eventuella graviditeter. Drogen påstås vara utvecklad för användning på hästar och finnas hos veterinärer.

När ska de bli vår tur????
  • Anonym

Hur som helst så kan hon ha blivit drogad, vad det än var av... förstår att detta är skitläskigt ts! tycker att du ska ringa din vårdcentral

• Anonym (Lite info)

Men utöver det så är det helt klart obehagligt att vara med om. Jag har själv blivit drogad vid minst 2 tillfällen. Direkt jag kände att något inte stämde så gick jag och låste in mig på toan. Då hade jag inte heller druckit mer än en drink på krogen. Även en väninna till mig blev drogad. Och det blev fastställt på sjukhuset. Drogen verkade så att hon först blev aggressiv och stötte bort alla omkring sig, ville slåss och blev utslängd. Sedan helt borta i flera timmar. Hon såg killgänget som hade gjort det, men som tur var vägrade hennes kompis hon då hade med sig att överge henne och ringde istället efter hennes föräldrar som sedan satt vid hennes sida hela natten.

Gänget bara väntade på att hon skulle bli utslängd..

• Jesspa80

Om du drack två drinkar och fick stora minnesluckor är det ju rätt bra odds på att du blev drogad på ett eller annat vis... Om nu inte drinkarna var storleken 1 liter ren sprit?

• Frontline
    Tessideluxe skrev 2008-07-22 10:46:39 följande:
    Eftersom det var tre veckor sen är det nog lite sent att göra ett test. Om du trodde att du blivit drogad skulle du ju ha sökt upp ett sjukhus redan dagen efter.Du drack trots allt två drinkar. Köpte du dem själv (så du vet hur starka de var) eller blev du bjuden? Starksprit kan faktiskt göra att man får en blackout och blir jättefull och förvirrad.Man blir dessutom inte steril av Rohypnol, som brukar kallas the rape drug eftersom tjejer blivit drogade och våldtagna med hjälp av den.Det går givetvis inte att utesluta att du blev drogad men jag tror det är betydligt troligare att du helt enkelt blev väldigt full.Oavsett så tycker jag att du ska dra ett streck över det som hände och se framåt. Tala om för din sambo att du inte menade det du sa och försök blicka framåt. Du kan ändå inte gå tillbaka i tiden och göra det ogjort.
    2 drinkar man köper på krogen är ju sällan så starka att hon skulle ha blivit full , drack hon dom dessutom dom under hela tiden hon var där finns det inte en chans att det var det...

Det brukar vara 4 eller 6 centiliter i en drink på krogen oftast är det 4:or
    1 burk folköl 3.5% = 4.4 cl sprit så det är som att hon drack 2 vanlig öl...
  • Anonym (Rädd)
    Tessideluxe skrev 2008-07-22 10:46:39 följande:
    Eftersom det var tre veckor sen är det nog lite sent att göra ett test. Om du trodde att du blivit drogad skulle du ju ha sökt upp ett sjukhus redan dagen efter.Du drack trots allt två drinkar. Köpte du dem själv (så du vet hur starka de var) eller blev du bjuden? Starksprit kan faktiskt göra att man får en blackout och blir jättefull och förvirrad.Man blir dessutom inte steril av Rohypnol, som brukar kallas the rape drug eftersom tjejer blivit drogade och våldtagna med hjälp av den.Det går givetvis inte att utesluta att du blev drogad men jag tror det är betydligt troligare att du helt enkelt blev väldigt full.Oavsett så tycker jag att du ska dra ett streck över det som hände och se framåt. Tala om för din sambo att du inte menade det du sa och försök blicka framåt. Du kan ändå inte gå tillbaka i tiden och göra det ogjort.

Enl. mina vänner och sambo så betedde jag mig inte som om jag var full.

Jag köpte drinkarna själv och normalt sätt brukar jag drick betydligt med än vad jag gjorde den kvällen så jag kan nog utesluta att jag var så full. Det vet både jag och dom jag var med att ajg inte var.

• Tessideluxe
    Jesspa80 skrev 2008-07-22 10:54:55 följande:
    Om du drack två drinkar och fick stora minnesluckor är det ju rätt bra odds på att du blev drogad på ett eller annat vis... Om nu inte drinkarna var storleken 1 liter ren sprit?
    Äh, så behöver det väl inte alls vara. Det beror ju på dagsform, hur mycket man ätit, om man är uttorkad, hur stora drinkarna är (6 cl sprit * 2 är rätt mycket), hur mycket man sovit osv.

Man kan få minnesluckor även om man inte druckit så mycket. Om man blir drogad är det mer beteendet man har under kvällen man ska titta på. TS, verkar ju ha klarat sig rätt bra, hon pratade, gick, grälade med sin kille osv. Och att man blir förvirrad och inte hittar hem har väl hänt en och annan på fyllan också?

Anonym (Lite info) Vilken drog hade din kompis fått i sig?
  • Frontline

Tyvärr är det ju som nån sa försent att kolla upp om du har blivit drogad..
    Så det finns nog inget att göra mer än att du är väldigt observant
    nästa gång du är ute på fest så det inte händer igen...

• Frontline

Det är mer sprit i en burk starköl som har styrkan 5.5% än vad det är i en drink , tänk på det..
    Och 2 öl under en kväll kan man ju till och med köra bil på nästan.

1 burk starköl 5.5% = 6.9 cl sprit
    www.rattfylla.se/faq.htm

• Anonym (Rädd)

Tack för alla svar.
    Nej jag drack inga en-liters drinkar. Vanliga 4:or.
    Rosapanterna heter dom.
    Det var en väldigt jobbig kille som vägrade sluta stöta på mig. Det slutatde med att min sambo fick knuffa bort honom för att hans kulle fatta. Kan ju vara hn som la något i min drink.
    Jag bor i en liten stad som är FYLLD av turister på sommaren, killarna som stötte på mig under kvällens lopp var inte härifrån och därför är det rätt svårt att anmäla någon specifik person.

Svar på tråden Jag misstänker att jag blev drogad på krogen, kan man kolla det?