• Anonym (Tålamodet)

Tappar ni tålamodet med ert barn???

Jag har en underbar liten tös på 6 månader, och kan verkligen skratta mig lycklig då vi fick gå genom IVF för att få henne.

Men ibland så tryter tålamodet och jag höjer rösten åt henne när hon "strular" lite..som t.ex idag när hon åt på haklappskanten så allt rann ner på tröja. Då höjde jag rösten och försökte tillrättavisa henne...
    Ska kanske tillägga att sömnen oftast är bra men i natt så var hon strulig mellan 00-01:30 eftersom det är tänder på g.

Känner mig som VÄRLDENS sämsta mamma efteråt och ångrar mig ögonblickligen men då är det redan försent. Som vi har fått kämpa för henne så borde jag vara tacksam 24 timmar om dygnet.

Är jag normal eller bör jag söka hjälp redan nu????????

• Svar på tråden Tappar ni tålamodet med ert barn???
  • Anonym

Du är helt normal.... Jag tappar tålamodet flera gånger om dagen och lider av en otrolig sömnbrist.

Självklar får man dåligt samvete efteråt och vill bara krama och pussa barnet.

• Tina och Fredrik

Har tappat tålamodet 10000000 ggr säkert=)
    jag tror att alla gör det någon gång.
    Det va värre när min dotter, mitt första barn va liten.
    Nu när jag har tre så är det inte lika farligt, tålamodet har vuxit ju mer barn jag har fått, tur det!
    Men ibland kan jag skrika och gorma åt ungarna om dom har varit alldeles för jävliga.

• Anonym

jag har en son på 2 år i nov.
    å vissa dagar vill jag bara spy åt det, man skäller å säger nej.
    men inget hjälper. så jag förstår det, tror att nästan alla föräldrar går igenom samma sak.

• Myzteria26

Du är en helt normal mamma. Alla tappar vi tålamodet förr eller senare.

• Anonym (glader)

Vet hur du känner dig. Man känner sig så tacksam och lycklig och skäms när man tappar tålamodet och tankar som "åh vilken jobbig unge du är" eller nått liknande dyker upp iskallen.
    Alla tappar tålamodet ibland. Håll ut. Lycka till

• Anonym (Tålamodet)

Skönt att höra....innan man får barn har man en helt annan bild av hur det kommer att bli och att man ska tappa tålamodet inser man ju men inte på en liten 6 månaders.

Det som är så sjukt är att man lovar sig själv att till nästa gång ska man behärska sig eftersom man vet att man gör fel och hur dåligt man mår av det efteråt...men ibland så lyckas man inte med det.

Blir också rädd, om jag tappar tålamodet nu när hon är 6 månader vad ska då ske när hon är i trotsåldern????????

• Flytning

Jag tappar då aaaaldrig tålamodet på mina små änglar. Man vet väl hur barn är innan man skaffar dom och känner man inte att man kan behålla tålamodet bör man inga barn ha...

• Winnertaco

Jag tappar tålamodet minst en gång om dagen... Idag när hon grävde i blomkrukan efter lecca-kulor för 3:e gången på 5 min fick jag dagens "utbrott"

Tror inte att du behöver oroa dig för vad som ska hända i trotsåldern, man vänjer sig

• Anonym (Tålamodet)

Skönt att höra att man vänjer sig så att man klarar av kommande trotsåldrar.

• Saadie

du är verkligen inte ensam

men när man kan be om ursäkt efteråt, t ex "älskling jag vet att du bara ville busa, och du får göra det, mamma är lite trött, förlåt" eller något sådant.

• yodi

jag älskar mina döttrar över allt annat men tapar tålamodet med dom gör jag kanske inte dagligen men säkert fyra dagar i veckan :)

har hänt flera gånger att jag har funderat på att hyra ut dom en liten stund, en timme eller två :)

• Tina och Fredrik

Jag brukar smsa mamma och fråga om hon vill köpa mina ungar=)
    men självklart älskar jag mina ungar över allt annat men ibland så är dom allt små busfrön.

• Anonym

Jag har inte tappat tålamodet på vårt barn och tycker nog det är lite konstigt att tappa tålamodet på ett barn, särskilt så litet.
    Däremot tappar jag tålamodet men jag stör mig inte på att jag gör det.

Jag ville bara skiva det för det går faktiskt att inte tappa tålamodet på sitt barn, om det är det man vill.
    Ts, du skall självklart inte gå omrking och vara mer tacksam än andra, det blir du säkert bara mer frustrerad över och får mindre tålamod av. Tror inte du behöver söka hjälp men om du vill nå målet med mer tålamod bör du kanske finna nått sätt att agera annorlunda.

• Anonym

Du är långt ifrån ensam jag har en 3 årig son med värsta trotsen och jag kan få raseri utbrott på honom för han varken lyssnar eller gör som jag säjer men man får trots dåligt samvete att det går väl över nångång.

Svar på tråden Tappar ni tålamodet med ert barn???