• Anonym

Ska man verkligen vilja gråta av ångest för att gå till jobbet...?

Jag mår så fruktansvärt dåligt av mitt jobb. Har gjort det på alla jobb egentligen, bara skolan kändes bra, även fast det kanske inte egentligen är något fel... Jag känner bara hur hela kroppen knyter sig i ren ångest och jag känner paniken komma, jag vill bara lägga mig ner och gråta...
    Ska man verkligen känna såhär inför jobbet?!

• Svar på tråden Ska man verkligen vilja gråta av ångest för att gå till jobbet...?
  • Anonym (Sol)

Hej..

Jag tycker det verkar som du har  panik-attacker...
    Såna har jag med haft o det är jätte jobbigt. Men, det finns jättebra hjälp att
    få, jag lovar. Hur mår du i övrigt? Kanske skulle behöva gå o prata m någon?
    Vad jobbar du med?

• mina45

självklart ska man inte käna så när man går till jobbet. Även om ingen har lovat att det ska va kul o jobba.
    Det är inte så många förunat att känna glädje när de går till jobbet.
    vet inte vad du har för jobb o kanske det inte har så mycket med själva jobbet att göra.
    Det viktigase på jobbet är jobbarkompisarna iallafall för mej.
    så länge jag triv med dom så är det ok även om jobbet är enformigt.
    sök nytt jobb, utbilda dej till något som du kan gläjas åt istället för att känna som du gör

• Anonym

Jag mår inte alls bra i övrigt, är nog det som gör det hela... :( Precis börjat hos en psykolog.

Jag jobbar mestadels ensam, så träffar sällan folk via jobbet. Jag jobbar på en städfirma.

Jag söker jobb för fullt, är bara 20. Ska plugga nästa år är tanken, om inte redan till hösten!

Tacl för era ord iaf :)

• Anonym (mama)

det är precis så jag känner för mitt jobb också. jag har sådan hemsk ångest när jag skall åka till jobbet. men jag förstår inte riktigt varför :/

• Nisseblubb

Låter som om du verkligen ogillar ditt jobb

• Anonym

Jag kände också som du när jag var runt 20, upp till 25 faktskt.

Jag hoppade från jobb till jobb och var mest ledsen hela tiden, jag tyckte inte jag hörde inte hemma nånstans.

Det värsta man kan göra är att inte gå dit, trots att man har ångest.

Sök andra jobb, utbildningar eller vad som helst på din fritid så kommer det lösa sig.

Det kan bara bli bättre :)

• Anonym (x)

Byt jobb.Var och en är sin lyckas smed och ingen kommer att servera dig ett nytt jobb på silverfat.

• Anonym (tina)
    Svar på #8
    vad då byt jobb? Det är väl kanske att ta i, TS säger ju själv att det troligtvis inte har med jobbet att göra eftersom hon inte mår bra i övrigt-så att bums byta jobb löser nog inga problem. Avvakta med det tills du kommit igång med din samtalskontakt.

Jag var precis likadan, byte jobb hela tiden för att jag hade ångest, då trodde jag det var pga jobbet men det visar sig att ångesten grundar sig i andra saker som jag nu reder ut med min terapeut.
  • Anonym (jag me...)

FÖRSTÅR DIG PRECIS!!!

så kännde jag det inför 2 andra jobb jag hade innan jag fick mina 2 nuvarande jobb som jag stormtrivs med!!!!!!!!!!!!

det kan ju vara för att du inte känner dig bekväm med ditt jobb eller dina arbetskamrater, det gjorde inte jag!
    känndes som jag skulle spy varje gång jag gick dit...då var jag åxå 20 & hade precis gått ur gymnasiet...
    men så fick jag 2 jättebra jobb & kannon bra arbetskarater.

hoppas det ordnar sig för dig & att du hittar ett jobb du trivs med med bra arbetskamrater =).
    de e ju lite vad man gör det till åxå =).

Svar på tråden Ska man verkligen vilja gråta av ångest för att gå till jobbet...?