Vilken är er favorit ÖL!!!! (dryck)????
Nu är sommaren här! vilken tycker ni är den godaste ÖL eller annan dryck nu på sommaren ???
Nu är sommaren här! vilken tycker ni är den godaste ÖL eller annan dryck nu på sommaren ???
Primator är en helt ok bira på flaska. Min favvo för stunden.
Annars går det mesta ner om det är kallt.
Kilkenny (oavsett årstid) och då helst på fat, men den funkar faktiskt på flaska också... även om det är en helt annan öl (ale) då...
Coca-Cola går alltid hem, särskilt på sommaren och då ISkall =)
Om det nu skall vara öl och sommar så en sommaröl - spendrups pils är god och enkel att få tag i - det hör lixom till sommaren att lubba iväg från affärn med 1 6pack i näven.
Men - favoritdrycken är väl Margherita för värmen - helst i pitcher. Det har fått mig att komma över min tequilafobi....
... och om någon skall till staterna, så missa inte Baby Acapulco och deras purple margherita - de serverar max två och tro mig, en är mer än nog - man blir rejält dragen bara på ångorna...
Annars - Guiness på fat, Bishops Finger och Samuel Addams på fat förstås!
Nu under sommarsolen är det nästan uteslutande ljus öl som går ner. Oftast Carlsberg Hof. Till mat blir det dock gärna en halvmörk rackare.
[citat]
Kilkenny (oavsett årstid) och då helst på fat, men den funkar faktiskt på flaska också... även om det är en helt annan öl (ale) då...[/citat]
Den är god. Men jag håller inte med om flaskvarianten..
En annan god sak tycker jag är Old Speckled Hen (bolagsvarianten). Riktigt kall naturligtvis
Hemma i kylen finns dock mest Åbro just nu. Fick en platta av fruns bror
Öl: Gärna klassikern Warsteiner...... annars glider en och annan GinTonic ner när Lillemannen har somnat.
F*n... Jag har slut på tonic.
... och nu blev man ju sugen efter badet i den här värmen
Pinã Colada går inte heller - ingen kokosmjölk hemma.
Förresten - ni som har en sån där fatpump man har hemma - är det värt det ?
Prova Leffe Blonde.
Ingen matöl, utan mer något gott man dricker före maten.
Warsteiner, Dithmarscher och Spaten för min del.