• Sorax

Vilken är er favorit ÖL!!!! (dryck)????

Nu är sommaren här! vilken tycker ni är den godaste ÖL eller annan dryck nu på sommaren ???

• Svar på tråden Vilken är er favorit ÖL!!!! (dryck)????
  • Pekkalainen

Primator är en helt ok bira på flaska. Min favvo för stunden.
    Annars går det mesta ner om det är kallt.

• Sector primordius invalidus

Kilkenny (oavsett årstid) och då helst på fat, men den funkar faktiskt på flaska också... även om det är en helt annan öl (ale) då...
    Coca-Cola går alltid hem, särskilt på sommaren och då ISkall =)

• Angelven

Om det nu skall vara öl och sommar så en sommaröl - spendrups pils är god och enkel att få tag i - det hör lixom till sommaren att lubba iväg från affärn med 1 6pack i näven.

Men - favoritdrycken är väl Margherita för värmen - helst i pitcher. Det har fått mig att komma över min tequilafobi....

... och om någon skall till staterna, så missa inte Baby Acapulco och deras purple margherita - de serverar max två och tro mig, en är mer än nog - man blir rejält dragen bara på ångorna...

Annars - Guiness på fat, Bishops Finger och Samuel Addams på fat förstås!

• cruZZe

Nu under sommarsolen är det nästan uteslutande ljus öl som går ner. Oftast Carlsberg Hof. Till mat blir det dock gärna en halvmörk rackare.

• NiklasG

[citat]
    Kilkenny (oavsett årstid) och då helst på fat, men den funkar faktiskt på flaska också... även om det är en helt annan öl (ale) då...[/citat]
    Den är god. Men jag håller inte med om flaskvarianten..
    En annan god sak tycker jag är Old Speckled Hen (bolagsvarianten). Riktigt kall naturligtvis

Hemma i kylen finns dock mest Åbro just nu. Fick en platta av fruns bror

• Lole

Öl: Gärna klassikern Warsteiner...... annars glider en och annan GinTonic ner när Lillemannen har somnat.

• Angelven

... och nu blev man ju sugen efter badet i den här värmen

Pinã Colada går inte heller - ingen kokosmjölk hemma.

Förresten - ni som har en sån där fatpump man har hemma - är det värt det ?

• JojjeB

Prova Leffe Blonde.
    Ingen matöl, utan mer något gott man dricker före maten.

Svar på tråden Vilken är er favorit ÖL!!!! (dryck)????