• Pemman

Märker man alltid om man fått missfall?

Hej,

Som rubriken säger: märker man alltid om man får missfall? Jag är i v. 7 och har mycket mindre symtom nu än förut och funderar därför om det är så att jag kan ha fått missfall fast jag inte märkt det. Är det alltid uppenbart när man får missfall och på vilket sätt märker man det?

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Märker man alltid om man fått missfall?
  • skånetös78

Jag hade ingen aning om att min graviditet avstannat bara några dagar efter befruktningen, detta upptäckes när jag i v 9 började småblöda..
    Men att du har mindre symptom nu behöver definitivt inte vara p.ga ett ev missfall, alla funkar olika och din kropp börjar kanske vänja sig vid graviditeten nu!

**Blivande Fru Nordström**
  • Pemman

Ok, tack, känner mig lite orolig.

När missfallet så att säga "ska ut" märker man det då alltid?
    Det jag undrar över är om jag kan känna mig lugn om jag inte haft någon blödning?

• skånetös78
    Pemman skrev 2008-07-23 20:05:45 följande:
    Ok, tack, känner mig lite orolig.När missfallet så att säga "ska ut" märker man det då alltid?Det jag undrar över är om jag kan känna mig lugn om jag inte haft någon blödning?
    Ja när kroppen upptäcker att embryot/fostret inte lever längre så börjar det stöta ut det, men innan dess märker man inget. Min blödning kom i v 9 och mitt embryo hade varit "dött" sen v 4-5 utan att min kropp reagerat..Tycker inte du ska oroa dig, men prata med din BM om du känner dig väldigt orolig för det ska du inte vara!
    **Blivande Fru Nordström**
  • GrönaDruvan

Har mått JÄTTE ILLA i en vecka, men igår morse vaknade jag av att illamåendet va borta nästan.. blev orolig då jag hade en liten blödning kvälen innan.. men fick komma in och göra vul och det fanns ett litet hjärta som slog
    Hon sa bara att har jag tur så får jag inte mer illamående, men det kan också gå upp o ner.. nu är illamåendet tillbaka lite..

• Pemman

Ok. Jag mår varken illa eller blöder men jag har nästan inga andra symtom heller.

Grejen är den att jag är inte i Sverige och kan därför inte gå till min BM... Får väl avvakta helt enkelt men det är svårt att inte oroa sig....

Tack för svar!

• GrönaDruvan

Vissa har inga symptom! Vet 2 som inte hade det under hela graviditeten och de har fått fina, friska barn!

• katrili

alla märker inte ens att dom varit gravida innan dom får missfall, vet aldrig om att de ens varit gravida och fortsätter sitt liv som vanligt, det är väl vanligare när man inte planderar barn, att man inte hinner upptäcka det.

De som försöker bli gravida håller ju koll hela tiden och hinner kanske se en gravidtet på stickan, men att det kanske är en graviditet som inte ska fullföljas pga det ena eller andra felet.
    det är ju de flesta graviditeter som som kroppen stöter bort utan att vi damer inte märker det.

• M plus J
    GrönaDruvan skrev 2008-07-23 21:15:07 följande:
    Vissa har inga symptom! Vet 2 som inte hade det under hela graviditeten och de har fått fina, friska barn!
    jag mådde inte illa ett dugg när ja va gravid   lyllos mig, va glad att jag slapp!!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias ♥¸.?°´¯) ♥
  • diskus

Jag är nu gravid i v 12 men precis när jag plussade hade jag inga som helst symptom. I vecka 7 började bröstvårtorna ömma men också det försvann efter några dagar. Nu känner jag ingenting alls nästan! Jag är jätteglad för det och har varit på VUL och sett att det finns en liten en där inne trots att jag inte känner av det någonting!

Du behöver säkert inte oroa dig, men jag tycker att det känns bättre att kolla, så det var därför jag var på VUL.

• Billan n

Hej jag är oxå hur orolig som helst över hur det står till där inne, går in i vecka 11 imorgon och alla mina symptom är helt puts väck, har varit på tre stycken vul ett senast förra fredagen den 18:e och då var jag i vecka 9+2 blir det vell? och allt såg bra ut med ett tickande hjärta, nu har jag inte kännt ett dugg på över en vecka och jag är super orolig.....

• Arawen

Jag mådde inte illa förren i v.17-20 och sen avtog det annars inga speciella symtom förrutom trötthet i början. Har hört att hormonerna minskar när graviditeten avstannat så du kan ju testa med någon graviditetstest eller ägglossningstest(det jag testade med på mig själv då mina graviditetstester var slut).

Svar på tråden Märker man alltid om man fått missfall?