• pappe jonthe

J-vla försäkringskassan!!!!

Någon mer som blir grymt trött på försäkringskassan? vi ville bara få svar på när imånaden vi ska skicka in på internet så vi får pengar den 25-27 men idiotenrna där har bara som svar att det kan inte vi svara på (wtf det är ju ni som är försäkringskassan!!!!) vi har så länga handläggningstider men du kan ju skriva upp 3 månader i förväg så kan vi ju hoppas att ni får era pengar, jag menar vafan, man vill ju gärna kunna planera en budget så man kan leva , men "försäkrings"(ahha vilket skämt ord de har valt) kassan gör ju allt i deras makt för att fucka upp för folket.

Är det någon som har det helt och hållet problemfritt med FK ? snälla gästboka mig eller skriv brev eller vad som helst och säg hur ni gör. Är så satans trötta på det här nu.

• Svar på tråden J-vla försäkringskassan!!!!
  • Tutilure

Det är alltid strul med FK tyvärr.
    Jag kan iallafall svara på din fråga. Brytdatumet är den 20:e varje månad så om du begär den 20:e ska du få pengar den 25:-27:e (beroende på när du är född).

Sen är det alltid effektivt att ringa och tjata på FK, det händer mer då.

• fanny20

Jag har inte haft problem med fk, dock har jag fått ringa om sambon så vi fått hans fp.

Sen tycker jag att det är lite upp till var och en att försöka underlätta för fk, de betalar ändå ut pengar till ganska många varje månad.

Skicka in er begäran i god tid så kommer nog pengarna när de ska. När vi var på info sa de att man skulle gjort begäran innan de 10:de för att få samma månad.
    Räkna ut hur många dagar ni behöver för att klara er en månad och skicka in det på en gång varför ta en månad i taget om man vet hur man vill ha det.

Tänk efter hur det funkar på eran arbetsplats med lönen.
    många har brytdatum i månads skiftet för att få lön nästkommande månad och då är det nog inte många arbetsplatser som har så många "anställda" att betala ut lön till som fk.

på mitt jobbar har vi brytdatum den 19:de för att få lön den 25:de men då är vi 7 st anställda inte så svårt hinna med dessa.
    sambon får månadslön för den månade det är sen ob och ev avdrag månaden efter.

• M plus J

jag har aldrig haft problem med f.k....

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias ♥¸.?°´¯) ♥
  • sol1

jag har haft problem en gång å då ringde jag å skällde lite å sa att har jag inte pengarna på mitt konto inom en vecka så kommer jag å lägger mina räkningar på erat skrivbord så får ni betala dem åt mig. jag va så arg har nog aldrig varit så arg förut men efter tre dagar hade jag mina pengar :)

• Climma

Tyvärr visste jag inte om att det skulle vara så långa handläggningstider, minst 4-6 veckor sa dom. Idag har jag väntat i 7 veckor, ringde dom och kom fram efter 23 min vänte tid. Dom har inte ens tittat på mitt ärende ännu, så de blir inga pengar denna veckan heller. Har inte haft strul innan men det är hemskt att inte få ett öre på hela sommaren.
    Om brytdatum sa dom till mig att det ska var den 10:e, men det kanske är olika på olika ställen?!

• Nisen

Jag har aldrig haft problem med försäkringskassan. Och en gång glömde jag skicka in papprerna och ringde fk när pengarna inte kom, sommar var det och jag behövde verkligen pengarna. Då fixade hansläggaren så jag fick pengarna efter bara några dagar, då blev jag väldigt imponerad faktiskt. Jag trodde jag skulle få vänta minst två veckor!

• Tjofsen

Jag pratade med dem senast idag för jag blev så konfundersam. Jag trodde nämligen att om jag begärde 22 dagar i månaden så skulle jag få pengar för 22 dagar i månaden....men de har ju vissa månader 20 dagar och vissa 23 så det diffar ju på 1000:- för min del. Inte okej. Så nu har jag smackat på med 7 dagar i veckan hela dagar fram till sista december så får man väl spara pengarna eller nåt.....

Jag fick förfrågan om jag ville lämna in min irritation som en kundsynpunkt. Jag gav nämligen på förslag att man istället skulle göra på det sättet som jag trodde att det var - man begär alltså egentligen exakta dagar och därigenom vet man exakt hur mycket pengar man får och slipper sitta och snurra runt med almanacka. Jag är nämligen USEL på att räkna och ha mig. Det känns så rörigt.

Men han jag pratade med var oerhört serviceminded och skitbra. Han tipsade mig om att jag skulle skicka in en ny beägran och sen ringa in och höra mig för nån dag efter om det hade hänt nåt i ärendet. Bara det visar ju att han är medveten om hur struligt det kan vara.

• Me o Mike

Jag har inga som helst problem med om!!

Jag har tom fått en MASSA pengar tillbaka för dom sa att jag fått för lite bostadsbidrag förut! DET var helt oväntat kan jag lova!!

• emilia77

Hej! Jag var sjukskriven för fyra år sedan en kortare period.Jag ringde och frågade om jag fick mina pengar senast den 30:e i månaden,men det kunde Fk inte garantera!! Då blev jag sur och sa att jag hade huslån att betala,hjälpte inte så jag ringde RFV i Stockholm och pratade med någon trevlig chef där,sedan ringde jag tillbaka till min FK och då var det inga problem helt plötsligt...mitt råd är ,gå till högre instans om du inte är nöjd!

• m3ssy

Jag har haft ganska problemfritt gällande föräldrapenning med försäkringskassan. Har alltid fått pengarna utbetalade i tid, trots uppgifter om olika brytdatum (ena damen på fk sa den 20:e och den andra den 10:e). Nu däremot när mannen är föräldraledig är det bara strul, vi begärde pengar den 7:e juli och ska få dom om ca 6 veckor enligt telefonsamtal. Det känns inte helt ok.

Svar på tråden J-vla försäkringskassan!!!!