• aiight

Hur bra Biotherm är egentligen??

Detta är viktigt... ska gå från Vichy till ett nytt märke för ansiktet (rengöring + dagkräm)

Fastnat lite för Biotherm... men, det finns så många, hur vet jag att den är bra?
    Har lite prover på deras produkter.. kanske borde ta från andra märken också. Men hur ska jag veta om det är bra efter jag testat i två dagar?

Vad tycker ni själva om Biotherm?

Är 23 år, ifall det spelar någon roll

• Svar på tråden Hur bra Biotherm är egentligen??
  • HH78

Hej,

Jag använder Decleor som rengöring för ansiktet - helt outstanding! Har använt dom i 10 år Rekomenderas.

Jag använder Boitherm bodylotion och den är bra.

• nekoi

Om du ska testa, vilket jag rekomenderar, så köpt testkit (de finns lite varstans) de räcker i två veckor ungefär, morgon och kväll, och ja, har du svår acne vet jag inte om två veckor räcker, men jag har torr hy och två veckor räckte för mig att avgöra vad jag tyckte vad bra dåligt med olika märken.

Kan som sagt rekomendera Biotherm, använder Biosource för rengöring och Aquasource som dagkräm (finns för torr och normal/blandhy) vad jag vet.
    Har du känslig hy finns "Biosensitve", och "Biopur" för blandad/fet hud...

Men som sagt, om du är osäker rekomenderar jag att du provar dig runt, kan också rekomendera att söka butiker på nätet, t.ex.
    www.strawberrynet.com, då t.ex. Dermalogica är "over-prized" som satan i Svenska butiker.

• Yummie

Har ingen erfarenhet av deras rengörningsprodukter men har hört att dem är bra! Min man tex älskar sin Biotherm-serie.
    Själv har jag bara bodylotion och deo från Biotherm och är jättenöjd! Rekommenderar!

• MajaMaria79

Jag har länge använt Biotherm både rengöring och fuktkräm. De är fantastiska tycker jag. Aquasource den gröna är mitt val.
    Men att köpa ett provkit, eller be och få prover först, alla är ju olika.

• aiight

Hur e deras deo? Är den deo pure du använder?

• Yummie

Japp, det är deo pure. Jag tycker den är kanon, även min mamma har den och är jättenöjd. Den är helt klart bättre än de som säljes på Ica. Har använt den ca 2-3 år.

• Odile

Jag har provat Biotherms rengöringsprodukter och ansiktskräm, tyvärr fick jag utslag av dem trots att jag tagit hjälp i butiken och rådfrågat personal (som var kunnig!) om produkterna. Men det är jag, jag tror att alla har olika känslig hy och det är individuellt vad man tål. Jag har blandhy och tålde tyvärr inte Biotherms produkter.
    Jag använder Diors HydrAction serie, funkar utmärkt. Har använt den i flera år.

• Tittij

Jag gillar inte Biothmern. Läs innehållsöfretckningen på de produkter du tänkt använda. Biotherm använder alkohol i många av ansiktsprodukterna vilket jag tycker är skit då det torkar ut.

Jag använder Clinique och Decleor. Gillar Decleor mest.

• aiight

Okej, så alkohol ska det inte innehålla. Något annat ämne som man borde akta sig för?

Den dära mousse, skum rengöringen är den bra?
    Hon på åhlens som jobbade för biotherm sa att den är jättebra, men jag vet inte. Känns inte som att den rengör riktigt

Svar på tråden Hur bra Biotherm är egentligen??